The LAH

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The LAH

Post by JHaskly on Sat Jul 17, 2010 6:56 pm

Here's the LAH, the one from the old forums.

Code:
// [RCD]
Val
{
   BRA1(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   BRA2(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   COL(default=#808080, disp=0)
   COL2(default=#606060, disp=0)
   COL3(default=#202020, disp=0)
   CYC1_11(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC1_12(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC1_21(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC1_22(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC2_11(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC2_12(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC2_21(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   CYC2_22(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   ELEL(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   ELER(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   ENG1(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   ENG2(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   G1(default=-30, min=-999999, max=999999, disp=0)
   G2(default=15, min=-999999, max=999999, disp=0)
   G3(default=75, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA1A(default=180, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA1B(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA2A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA2B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA3A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA3B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA4A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA4B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA5A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA5B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA6A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA6B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA7A(default=135, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GA7B(default=45, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GH(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   GT1(default=0, disp=0)
   GT2(default=0, disp=0)
   GT3(default=0, disp=0)
   GT4(default=0, disp=0)
   GT5(default=0, disp=0)
   GT6(default=0, disp=0)
   GT7(default=0, disp=0)
   JET(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
   RUD(default=0, min=-999999, max=999999, disp=0)
}
Key
{
}
Body
{
   Core() {
      S:Jet(angle=145) {
         S:Weight(angle=-145) {
            S:Jet(angle=-20) {
               S:Weight(angle=20, option=2) {
                  S:TrimF(angle=90, option=1) {
                     S:Chip(angle=RUD, color=col2) {
                        N:Cowl(angle=90, effect=#FFFF) {
                           E:Cowl(angle=135, effect=#FFFF) {
                              S:Cowl(angle=-90, option=5, color=col) { }
                           }
                        }
                     }
                     S:Cowl(angle=180, option=3, color=col) {
                        N:Cowl(angle=105, option=0, effect=#FFFF) {
                           N:Cowl(angle=150, option=0, effect=#FFFF) {
                              N:Cowl(angle=-75, option=0, effect=#FFFF) {
                                 E:Cowl(angle=105, option=0, effect=#FFFF) {
                                    E:Cowl(angle=150, option=0, effect=#FFFF) {
                                       E:Cowl(angle=-75, option=4, color=col) {
                                          N:Cowl(color=col) { }
                                       }
                                    }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                     }
                  }
                  S:Weight() {
                     S:RudderF(angle=90, option=1) {
                        N:Trim(angle=ELER, color=col2) {
                           N:Cowl(option=5, color=col) { }
                        }
                     }
                     S:RudderF(angle=-90, option=1) {
                        N:Trim(angle=ELEL, color=col2) {
                           N:Cowl(option=5, color=col) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Cowl(angle=-170, effect=#FFFF) {
                     S:Cowl(angle=171, color=col) {
                        S:Cowl(angle=2, color=col) {
                           S:Cowl(angle=3, color=col) {
                              W:Cowl(angle=168, option=3, color=col) { }
                              E:Cowl(angle=168, option=4, color=col) { }
                           }
                           W:Cowl(angle=162, option=3, color=col) {
                              E:Cowl(angle=90, effect=#FFFF) {
                                 S:Cowl(angle=135, effect=#FFFF) {
                                    W:Cowl(angle=-98, option=3, color=col) { }
                                 }
                              }
                           }
                           E:Cowl(angle=162, option=4, color=col) {
                              W:Cowl(angle=90, effect=#FFFF) {
                                 S:Cowl(angle=135, effect=#FFFF) {
                                    E:Cowl(angle=-98, option=4, color=col) { }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                        W:Cowl(angle=162, color=col) { }
                        E:Cowl(angle=162, color=col) { }
                        E:Cowl(angle=91, option=4, color=col) {
                           N:Cowl(angle=1, option=4, color=col) { }
                        }
                        S:Cowl(angle=135, option=5, color=col) { }
                        W:Cowl(angle=91, option=3, color=col) {
                           N:Cowl(angle=1, option=3, color=col) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Cowl(angle=170, effect=#FFFF) {
                     S:Cowl(angle=-171, color=col) {
                        S:Cowl(angle=-2, color=col) {
                           S:Cowl(angle=-2.5, color=col) {
                              E:Cowl(angle=-168, option=4, color=col) { }
                              W:Cowl(angle=-168, option=3, color=col) { }
                           }
                           W:Cowl(angle=-162, option=3, color=col) {
                              E:Cowl(angle=-90, effect=#FFFF) {
                                 S:Cowl(angle=-135, effect=#FFFF) {
                                    W:Cowl(angle=98, option=3, color=col) { }
                                 }
                              }
                           }
                           E:Cowl(angle=-162, option=4, color=col) {
                              W:Cowl(angle=-90, effect=#FFFF) {
                                 S:Cowl(angle=-135, effect=#FFFF) {
                                    E:Cowl(angle=98, option=4, color=col) { }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                        E:Cowl(angle=-162, color=col) { }
                        W:Cowl(angle=-162, color=col) { }
                     }
                  }
               }
               S:Jet(angle=-95) {
                  S:RLW(angle=-65, power=ENG1, brake=BRA1, color=0, effect=2) {
                     E:Trim(angle=CYC1_11, color=col3, name=PC1_11) {
                        E:Trim(angle=CYC1_12, color=col3, name=PC1_12) {
                           E:Chip(color=col3, name=PC1_13) {
                              E:Cowl(angle=5, option=5, color=col) { }
                           }
                        }
                     }
                     W:Trim(angle=CYC1_21, color=col3, name=PC1_21) {
                        W:Trim(angle=CYC1_22, color=col3, name=PC1_22) {
                           W:Chip(color=col3, name=PC1_23) {
                              W:Cowl(angle=5, option=5, color=col) { }
                           }
                        }
                     }
                  }
                  S:RLW(angle=-65, power=ENG2, brake=BRA2, color=0, effect=2) {
                     W:Trim(angle=CYC2_11, color=col3, name=PC2_11) {
                        W:Trim(angle=CYC2_12, color=col3, name=PC2_12) {
                           W:Chip(color=col3, name=PC2_13) {
                              W:Cowl(angle=5, option=5, color=col) { }
                           }
                        }
                     }
                     E:Trim(angle=CYC2_21, color=col3, name=PC2_21) {
                        E:Trim(angle=CYC2_22, color=col3, name=PC2_22) {
                           E:Chip(color=col3, name=PC2_23) {
                              E:Cowl(angle=5, option=5, color=col) { }
                           }
                        }
                     }
                  }
                  S:Weight(angle=-65, color=0, name=PB) {
                     S:Cowl(angle=-120, color=col) {
                        E:Cowl(angle=-91, option=3, color=col) { }
                        W:Cowl(angle=-91, option=4, color=col) { }
                     }
                     N:Cowl(angle=-45, color=col) {
                        E:Cowl(angle=-91, color=col) { }
                        N:Cowl(angle=-91, color=col) { }
                        W:Cowl(angle=-91, color=col) { }
                     }
                     W:Cowl(angle=-91, option=3, color=col) { }
                     E:Cowl(angle=-91, option=4, color=col) { }
                  }
               }
            }
            S:Weight() {
               W:Frame(angle=G2, option=1, name=GC5) {
                  W:RLW(angle=G3, brake=80, effect=2, name=GC4) { }
                  E:Cowl(angle=180, option=5, color=col) { }
               }
               E:Frame(angle=G2, option=1, name=GC7) {
                  E:RLW(angle=G3, brake=80, effect=2, name=GC6) { }
                  W:Cowl(angle=180, option=5, color=col) { }
               }
               N:Trim(angle=-90) {
                  N:RudderF(angle=G1, option=1, name=GC3) {
                     N:TrimF(angle=GH, option=1, name=GC2) {
                        S:RLW(angle=180, brake=80, effect=2, name=GC1) { }
                     }
                     N:Cowl(angle=180, option=4, color=col) { }
                  }
               }
               S:Jet(angle=-145) {
                  S:Jet(angle=-140) {
                     S:Jet(angle=105) {
                        N:Frame(angle=GA1A, option=1, name=GC11) {
                           N:Arm(angle=GA1B, power=GT1, option=100000, name=GC12) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA2A, option=1, name=GC21) {
                           N:Arm(angle=GA2B, power=GT2, option=100000, name=GC22) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA3A, option=1, name=GC31) {
                           N:Arm(angle=GA3B, power=GT3, option=100000, name=GC32) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA4A, option=1, name=GC41) {
                           N:Arm(angle=GA4B, power=GT4, option=100000, name=GC42) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA5A, option=1, name=GC51) {
                           N:Arm(angle=GA5B, power=GT5, option=100000, name=GC52) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA6A, option=1, name=GC61) {
                           N:Arm(angle=GA6B, power=GT6, option=100000, name=GC62) { }
                        }
                        N:Frame(angle=GA7A, option=1, name=GC71) {
                           N:Arm(angle=GA7B, power=GT7, option=100000, name=GC72) { }
                        }
                        S:Frame(angle=150, option=1) {
                           S:Jet(angle=120, power=JET, color=0) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=col2) { }
                        E:Weight(angle=90, color=col2) { }
                     }
                  }
               }
               S:Cowl(angle=-145, effect=#FFFF) {
                  S:Cowl(angle=-140, effect=#FFFF) {
                     S:Cowl(angle=105, effect=#FFFF) {
                        S:Cowl(angle=150, effect=#FFFF) {
                           S:Cowl(angle=120, effect=#FFFF) {
                              S:Cowl(angle=95, color=col) {
                                 E:Cowl(angle=91, option=4, color=col) { }
                                 W:Cowl(angle=91, option=3, color=col) { }
                                 S:Cowl(angle=135, color=0, effect=0) { }
                                 N:Cowl(angle=30, color=col) {
                                    W:Cowl(angle=89, color=col) { }
                                    N:Cowl(angle=16, color=col) {
                                       E:Cowl(angle=90, option=3, color=col) { }
                                       W:Cowl(angle=90, option=4, color=col) { }
                                       N:Cowl(angle=135, color=col) { }
                                    }
                                    E:Cowl(angle=89, color=col) { }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            N:Cowl(angle=145, effect=#FFFF) {
               N:Cowl(angle=-147, color=col) {
                  N:Cowl(angle=-6, color=col) {
                     N:Cowl(angle=-6, color=col) {
                        N:Cowl(angle=-155, color=col) {
                           N:Cowl(angle=-19, color=col) {
                              N:Cowl(angle=35, color=col) {
                                 N:Cowl(angle=150, color=col) {
                                    N:Cowl(angle=60, color=col) {
                                       N:Cowl(angle=-154, effect=#FFFF) {
                                          W:Cowl(angle=-23, effect=#FFFF) {
                                             W:Cowl(angle=-134, effect=#FFFF) {
                                                W:Cowl(angle=-113.5, option=4, color=col) {
                                                   E:Cowl(option=4, color=col) { }
                                                }
                                             }
                                          }
                                          E:Cowl(angle=-23, effect=#FFFF) {
                                             E:Cowl(angle=-134, effect=#FFFF) {
                                                E:Cowl(angle=-113.6, option=3, color=col) {
                                                   W:Cowl(option=3, color=col) { }
                                                }
                                             }
                                          }
                                       }
                                       W:Cowl(angle=91, option=4, color=col) { }
                                       E:Cowl(angle=91, option=3, color=col) { }
                                    }
                                    N:Cowl(angle=-172, color=col) {
                                       E:Cowl(angle=-91, option=4, color=col) { }
                                       W:Cowl(angle=-91, option=3, color=col) { }
                                    }
                                 }
                              }
                              W:Cowl(angle=-155, color=col) { }
                              E:Cowl(angle=-155, color=col) { }
                              S:Cowl(angle=135, color=0, effect=#A000) {
                                 S:Cowl(angle=25, color=0, effect=#A000) {
                                    S:Cowl(angle=21, option=5, color=col) {
                                       W:Cowl(angle=89, color=col) { }
                                       E:Cowl(angle=89, color=col) { }
                                       N:Cowl(angle=90, option=5, color=col) { }
                                    }
                                    W:Cowl(angle=91, color=0, effect=#A000) { }
                                    E:Cowl(angle=91, color=0, effect=#A000) { }
                                 }
                                 E:Cowl(angle=91, option=3, color=0, effect=#A000) { }
                                 W:Cowl(angle=91, option=4, color=0, effect=#A000) { }
                              }
                           }
                           E:Cowl(angle=-155, option=4, color=col) { }
                           W:Cowl(angle=-155, option=3, color=col) { }
                        }
                        E:Cowl(angle=-155, option=3, color=col) { }
                        W:Cowl(angle=-155, option=4, color=col) { }
                     }
                     E:Cowl(angle=-155, color=col) { }
                     W:Cowl(angle=-155, color=col) { }
                  }
                  E:Cowl(angle=-91, option=3, color=col) {
                     S:Cowl(angle=-2, option=4, color=col) { }
                  }
                  W:Cowl(angle=-91, option=4, color=col) {
                     S:Cowl(angle=-2, option=3, color=col) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=-135, option=4, color=col) { }
               }
            }
            E:Weight(angle=10, color=col2) {
               E:Weight(angle=-10, color=col2) {
                  E:Cowl(angle=-20, option=3, color=col) { }
               }
            }
            W:Weight(angle=10, color=col2) {
               W:Weight(angle=-10, color=col2) {
                  W:Cowl(angle=-20, option=4, color=col) { }
               }
            }
         }
      }
      S:Weight(angle=180) { }
   }
}
Lua
{require("Juz/index.lua")

function OnInit() Init() end
function OnReset() Init() end
function Init()
   coll = {o=0}
   eng = {t=0,o=0}
   pitch,roll,yaw = {o=0},{o=0},{o=0}
   gear = {t=0,o=0}
   wep = {{},{c=0,b={1,0,0,0,0,0,0},t={}}}
   ext = {mt=0}
   _ZOOM(40)

   refexc = {}
   for i = 1,2 do
      for j = 1,2 do
         for k = 1,3 do
            table.insert(refexc,_G["PC"..i.."_"..j..k])
         end
      end
   end
   for i = 1,7 do table.insert(refexc,_G["GC"..i]) end
   for i = 1,8 do for j = 1,2 do table.insert(refexc,_G["GC"..i..j]) end end
end

function OnFrame()
   ref = aero.search(0,refexc)
   state = aero.getstate(0,ref,state)

   chc = 0
   for i = 0,_CHIPS() do
      if _TYPE(i) == 9 then chc = chc+1 end
   end
   m = mouseout(m)
   ext.mt = mod(ext.mt+_KEYDOWN(15),2)

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   eng.k = _KEYDOWN(7)
   coll.k = (_KEY(8)-_KEY(5))
   pitch.k = -(_KEY(0)-_KEY(1))-m.y*ext.mt
   roll.k = -(_KEY(2)-_KEY(3))+m.x*ext.mt
   yaw.k = -(_KEY(4)-_KEY(6))
   gear.k = _KEYDOWN(13)
   wep[2].k = _KEY(10)+m.l*ext.mt
   

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   pitch.o = limit(pitch.o+((pitch.k-state.w.x)-state.dw.x*0.1)*-0.1*vcorr(state.v.z,0.3,0.1),-1,1)
   roll.o = limit(roll.o+((roll.k-state.w.z)-state.dw.z*0.1)*-0.1*vcorr(state.v.z,0.3,0.1),-1,1)
   yaw.o = limit(yaw.o+((yaw.k*0.65-state.w.y)-state.dw.y*0.4)*-0.1*vcorr(state.v.z,0.3,0.1),-1,1)

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   coll.o = limit(coll.o+coll.k*0.05,0,1)

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   pri = {}
   for i = 1,2 do
      pri[i] = {}
      pri[i].attc = 0
      pri[i].totr = 0
      for j = 1,2 do
         pri[i][j] = {}
         for k = 1,3 do
            pri[i][j][k] = vtr3.posRbi(vtr3.ix(_G["PC"..i.."_"..j..k]),PB)
            if _TOP(_G["PC"..i.."_"..j..k]) == 0 then
               pri[i].attc = pri[i].attc+1
               pri[i].totr = pri[i].totr+atan2((1.5-j)*2*pri[i][j][k].x,(1.5-j)*2*pri[i][j][k].z)
            end
         end
      end
      pri[i].ey = pri[i].totr/pri[i].attc
   end

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   CYC1_11 = coll.o*40
   CYC1_12 = coll.o*20+pitch.o*15*sin(pri[1].ey)-roll.o*15*cos(pri[1].ey)-CYC1_11
   CYC1_21 = coll.o*40
   CYC1_22 = coll.o*20-pitch.o*15*sin(pri[1].ey)+roll.o*15*cos(pri[1].ey)-CYC1_11

   CYC2_11 = -coll.o*40
   CYC2_12 = -coll.o*20+pitch.o*15*sin(pri[2].ey)-roll.o*15*cos(pri[2].ey)-CYC2_11
   CYC2_21 = -coll.o*40
   CYC2_22 = -coll.o*20-pitch.o*15*sin(pri[2].ey)+roll.o*15*cos(pri[2].ey)-CYC2_21

   BRA1 = math.max(yaw.o,0)*1000
   BRA2 = -math.min(yaw.o,0)*1000

   ELEL = -pitch.o*45
   ELER = pitch.o*45
   RUD = -yaw.o*45

--[[------------------------------------------------------------------------]]--

   eng.t = mod(eng.t+eng.k,2)
   eng.o = animate(eng.o,eng.t,0.04)
   eng.m = 3e5

   ENG1 = eng.o*eng.m
   ENG2 = -eng.o*eng.m

--[[-----------------------------------------------------------------------]]--

   gear.t = mod(gear.t+gear.k,2)
   gear.o = animate(gear.o,gear.t,0.02)
   gear.o1 = limit(gear.o*2,0,1)
   gear.o2 = limit(-1+gear.o*2,0,1)

   G1 = -30-gear.o1*150
   GH = gear.o2*90
   G2 = 15+gear.o*165
   G3 = 75-gear.o*255

--[[-----------------------------------------------------------------------]]--

   wep[2].i = 3
   wep[2].c = cycle(wep[2].c+limit(wep[2].k,0,1),0,7*wep[2].i)
   wep[2].c2 = wep[2].c/wep[2].i
   wep[2].rec = 0
   for i = 1,7 do
      if cycle(wep[2].c2,i-3.5,i+3.5) >= i-1 and cycle(wep[2].c2,i-3.5,i+3.5) < i then wep[2].b[i] = limit(wep[2].b[i]+1/wep[2].i,0,1) end
      if cycle(wep[2].c2,i-3.5,i+3.5) >= i and cycle(wep[2].c2,i-3.5,i+3.5) < i+1 then wep[2].b[i] = limit(wep[2].b[i]-1/wep[2].i,0,1) end

      if wep[2].c == wep[2].i*i and wep[2].k > 0 and gear.o > 0.5 then wep[2].t[i] = 1 else wep[2].t[i] = 0 end

      _G["GA"..i.."A"] = 135+wep[2].b[i]*45
      _G["GA"..i.."B"] = 45-wep[2].b[i]*45
      _G["GT"..i] = wep[2].t[i]*(_OPTION(_G["GC"..i.."2"])+1)
      wep[2].rec = wep[2].rec+wep[2].t[i]
   end

   JET = -wep[2].rec*100000

   _SETTICKS(155)

   out(0,"'Light Attack Helicopter', by Juz.")
   out(2,"[Arrow Keys - Mouse X/Y] = Pitch/Roll.  [Z/C] = Yaw.  [S/X] = Collective.")
   out(3,"[A] = Engine.  [G] = Gear.  [W] = Toggle mouse.  [V - Mouse L] = Fire.")
end}




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Re: The LAH

Post by Project64mugen on Mon Jul 19, 2010 8:22 pm

I'll try it out after I get this notebook PC fixed. The abbreviation is so funny. XD

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Re: The LAH

Post by Timothy Ashtön on Tue Jul 20, 2010 6:38 pm

Very nice. Though when I saw you in Orz online, did you have a different model?
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Re: The LAH

Post by JHaskly on Wed Jul 21, 2010 1:27 am

Nope, this is the one.

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Please do not write "LUA", beause it's "Lua". It's Moon in Portuguese, not a Limited User Account, Last Universal Ancestor, or the Lukla Airport in Nepal.

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Re: The LAH

Post by Timothy Ashtön on Wed Jul 21, 2010 6:18 pm

Alright, It's still really good. Very Happy
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Re: The LAH

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