(X) Thirsty Guendaline Class Light Surface Vessel

View previous topic View next topic Go down

(X) Thirsty Guendaline Class Light Surface Vessel

Post by Echo_Delta_Oscar on Thu Apr 07, 2011 8:23 am

These are two of the first four displacing vessels of my RC Fleet, the (X) Thirsty Guendaline Class.
They are simple, easy to sail but almost useless in an online battle; they are rahter an aesthetic exercise.
Note the teak main deck and the chimney smoking proportionally to throttle parametre.



Coal Thirsty Guendaline
Top Speed: about 11.6 knots

Code:

//COAL THIRSTY GUENDALINE//

Val{

   Steam(default=0, min=-2000, max=10000, step=0)
   Bank(step=0, min=-20, max=20, step=0)
   Smoke(default=1)
   

}

Key{

   0:Steam(step=50)
   1:Steam(step=-50)
   2:Bank(step=1)
   3:Bank(step=-1)
}

Body{

   Core(color=#705000){
      //PLANK//
      E:Cowl(angle=90, option=1){}
      W:Cowl(angle=90, option=1){}
      S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}
      E:Cowl(color=#705000){N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      E:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}E:Cowl(angle=90, option=1){}}
      W:Cowl(color=#705000){N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      W:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}W:Cowl(angle=90, option=1){}}
      S:Frame(angle=90){S:Frame(){
      S:Weight(angle=-90){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(color=#000000){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(color=#000000){}}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      
      //BOW//
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      N:Jet(option=2, power=1200,color=#000000){}
      N:Chip(angle=-10){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}
      S:Cowl(angle=5,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}
      S:Cowl(angle=5,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){N:Cowl(angle=-30,color=#000000){
      S:Cowl(color=#000000){W:Cowl(angle=-10,color=#000000){}E:Cowl(angle=-90,color=#705000){}
      S:Cowl(color=#000000){W:Cowl(angle=-10,color=#000000){W:Cowl(angle=-20,color=#771010){}}E:Cowl(angle=-90,color=#705000){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){N:Cowl(angle=-30,color=#000000){
      S:Cowl(color=#000000){E:Cowl(angle=-10,color=#000000){}W:Cowl(angle=-90,color=#705000){}
      S:Cowl(color=#000000){E:Cowl(angle=-10,color=#000000){E:Cowl(angle=-20,color=#771010){}}W:Cowl(angle=-90,color=#705000){}}}}
      W:cowl(angle=-90,color=#705000){N:Cowl(option=5,color=#705000){}}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){N:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=10,color=#000000){}}
      E:Cowl(option=1){N:Cowl(angle=30,color=#771010){S:Cowl(angle=10,color=#771010){S:Cowl(angle=20,color=#771010){}}}
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){N:Cowl(angle=35, option=4,color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){N:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=10,color=#000000){}}
      W:Cowl(option=1){N:Cowl(angle=30,color=#771010){S:Cowl(angle=10,color=#771010){S:Cowl(angle=20,color=#771010){}}}
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){N:Cowl(angle=35, option=3,color=#771010){}}}}
      }}}}}}
      
      //DECK//
      N:Jet(option=2, power=500,color=#000000){}S:Frame(angle=90){S:Frame(){E:Chip(angle=-90){}W:Chip(angle=-90){}
      S:Weight(angle=-90, option=2){}}S:Weight(angle=90){}}
      S:Frame(){

      //CHIMNEY//
      S:Frame(angle=-90){S:Cowl(color=#ffdd00){E:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){}W:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){W:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){}}}
      S:Cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(color=#705000){W:Cowl(angle=-90,color=#000000){}}E:Cowl(color=#705000){E:Cowl(angle=-90,color=#000000){}}}
      S:Frame(){S:Cowl(color=#ffdd00){E:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){}W:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){W:Cowl(angle=90,color=#ffdd00){}}}
      S:Frame(){S:Cowl(color=#000000){E:Cowl(angle=90,color=#000000){}W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=90,color=#000000){}}}
      S:Frame(){S:Jet(angle=110, power=60, effect=Smoke, color=#000000){}}}}}
      
      S:Weight(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      N:Jet(option=2, power=500,color=#000000){
      E:cowl(angle=-90, option=1){}W:cowl(angle=-90, option=1){W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}}
      S:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){E:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=30,color=#000000){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){W:Cowl(color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){E:Cowl(color=#771010){}}}}
      S:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){S:Cowl(option=3,color=#705000){}
      E:Cowl(angle=90,color=#000000){S:Cowl(angle=45,color=#000000){S:Cowl(color=#000000){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){S:Cowl(option=4,color=#705000){}
      W:Cowl(angle=90,color=#000000){S:Cowl(angle=45,color=#000000){S:Cowl(color=#000000){}}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){S:Cowl(angle=30,color=#000000){}
      E:Cowl(option=1){S:Cowl(angle=30,color=#771010){}
      E:Cowl(angle=30,color=#771010){S:Cowl(angle=35, option=3,color=#771010){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){S:Cowl(angle=30,color=#000000){}
      W:Cowl(option=1){S:Cowl(angle=30,color=#771010){}
      W:Cowl(angle=30,color=#771010){S:Cowl(angle=35, option=4,color=#771010){}}}}
      N:Jet(option=2, power=1600,color=#000000){}
      S:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){S:Cowl(angle=-30,color=#000000){}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){S:Cowl(angle=-30,color=#000000){}W:cowl(angle=-90,color=#705000){S:Cowl(option=5,color=#705000){}}}
      N:Jet(option=2, power=1600,color=#000000){}
      
      //STERN//
      E:Frame(angle=90){E:Weight(color=#771010){S:RLW(angle=-90, power=-Steam,color=#ffdd00){
      S:trim(angle=25,color=#ffdd00){}N:trim(angle=25,color=#ffdd00){}}}}
      W:Frame(angle=90){W:Weight(color=#771010){S:RLW(angle=-90, power=Steam,color=#ffdd00){
      S:trim(angle=-25,color=#ffdd00){}N:trim(angle=-25,color=#ffdd00){}}}}
      S:Trim(angle=90,color=#000000){W:Trim(angle=Bank,color=#771010){W:Chip(color=#771010){}}}}}}}}}}}

}

}

Script{

   print 0,"Welcome Aboard, you scurvey dog!"
   print 1,"Steamboats RULE!"
   print 2,"Steam at ", STEAM/100,"%"
   print 3,"Speed= ", _VEL()*3600/1852," knots"
   print 5,"  Width=",_WIDTH(),"  Height=",_HEIGHT()," Weight=",_WEIGHT()
   
   if Steam<(0){
   Smoke=1
   print 4,"BACK SLOW!"}
   
   if Steam=(0){
   Smoke=1
   print 4,"FULL STOP!"}
   
   if Steam>(0){
   Smoke=1
   print 4,"AHEAD SLOW!"}

   if Steam>(3000){
   Smoke=2
   print 4,"AHEAD ONE THIRD!"}
   
   if Steam>(4500){
   Smoke=2
   print 4,"AHEAD HALF!"}   
   
   if Steam>(8000){
   Smoke=2
   print 4,"AHEAD FULL!"}
   
   if Steam>(9500){
   Smoke=3
   print 4,"ALL AHEAD FLANK!"}

   
}


Blood Thirsty Guendaline
Top Speed: about 15 knots, the fastest of the lot
Single gun, option=200000, no recoil jet


Code:

//BLOOD THIRSTY GUENDALINE//

Val{

   Steam(default=0, min=-5000, max=21000, step=0)
   Bank(step=0, min=-20, max=20, step=0)
   Smoke(default=1)
   COMP(default=0, min=0, max=400, step=50)
   Bearing(default=0, min=-120, max=120, step=0)
   Height(default=90, min=45, max=100, step=0)
   Fire(default=0, min=0, max=200000, step=200000)
   
   

}

Key{

   0:Steam(step=50)
   1:Steam(step=-50)
   2:Bank(step=1)
   3:Bank(step=-1)
   7:Bearing(step=1)
   9:Bearing(step=-1)
   15:Height(step=1)
   8:Height(step=-1)
   14:Fire(step=200000)
   
}

Body{

   Core(color=#705000){
      //PLANK//
      E:Cowl(angle=90, option=1){}
      W:Cowl(angle=90, option=1){}
      S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}
      E:Cowl(color=#705000){N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      E:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}E:Cowl(angle=90, option=1){}}
      W:Cowl(color=#705000){N:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){N:Cowl(angle=-90){}}S:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}
      W:Cowl(angle=-90, effect=#a0fb){}W:Cowl(angle=90, option=1){}}
      S:Frame(angle=90){S:Frame(){
      S:Weight(angle=-90){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){S:Cowl(color=#050525){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){S:Cowl(color=#050525){}}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      
      //BOW//
      N:Frame(){
      E:Jet(option=2, power=400, angle=45, color=#050525){}
      W:Jet(option=2, angle=45, power=400, color=#050525){}
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      N:Frame(){
      E:Jet(option=2, power=400, angle=45, color=#050525){}
      W:Jet(option=2, angle=45, power=400, color=#050525){}
      
      //GUN//
      N:Frame(angle=-90, damper=1, spring=1){N:TrimF(angle=Bearing){
      N:Arm(angle=Height, power=Fire, option=200000){S:Chip(angle=-60){}}}}
      
      
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      N:Jet(option=2, power=2000,color=#000000){}
      N:Chip(angle=-10){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}
      S:Cowl(angle=5,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}
      S:Cowl(angle=5,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}}
      N:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      N:Frame(){
      E:Jet(option=2, power=250, angle=60, color=#050525){}
      W:Jet(option=2, angle=60, power=250, color=#050525){}
      E:cowl(angle=-90, option=1){N:Cowl(angle=-30,color=#050525){
      S:Cowl(color=#050525){W:Cowl(angle=-10,color=#050525){}E:Cowl(angle=-90,color=#705000){}
      S:Cowl(color=#050525){W:Cowl(angle=-10,color=#050525){W:Cowl(angle=-20,color=#000000){}}E:Cowl(angle=-90,color=#705000){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){N:Cowl(angle=-30,color=#050525){
      S:Cowl(color=#050525){E:Cowl(angle=-10,color=#050525){}W:Cowl(angle=-90,color=#705000){}
      S:Cowl(color=#050525){E:Cowl(angle=-10,color=#050525){E:Cowl(angle=-20,color=#000000){}}W:Cowl(angle=-90,color=#705000){}}}}
      W:cowl(angle=-90,color=#705000){N:Cowl(option=5,color=#705000){}}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){N:Cowl(angle=30,color=#050525){S:Cowl(angle=10,color=#050525){}}
      E:Cowl(option=1){N:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=10,color=#000000){S:Cowl(angle=20,color=#000000){}}}
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){N:Cowl(angle=35, option=4,color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){N:Cowl(angle=30,color=#050525){S:Cowl(angle=10,color=#050525){}}
      W:Cowl(option=1){N:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=10,color=#000000){S:Cowl(angle=20,color=#000000){}}}
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){N:Cowl(angle=35, option=3,color=#000000){}}}}
      }}}}}}
      
      //DECK//
      N:Jet(option=2, power=1600,color=#000000){}S:Frame(angle=90){S:Frame(){E:Chip(angle=-90){}W:Chip(angle=-90){}
      S:Weight(angle=-90, option=6){}}S:Weight(angle=90, option=6){}}
      S:Frame(){

      //CHIMNEY//
      S:Frame(angle=-90){S:Cowl(color=#dd1010){E:Cowl(angle=90,color=#dd1010){}W:Cowl(angle=90,color=#dd1010){W:Cowl(angle=90,color=#dd1010){}}}
      S:Cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(color=#705000){W:Cowl(angle=-90,color=#050525){}}E:Cowl(color=#705000){E:Cowl(angle=-90,color=#050525){}}}
      S:Frame(){S:Cowl(color=#dd1010){E:Cowl(angle=90,color=#dd1010){}W:Cowl(angle=90,color=#dd1010){W:Cowl(angle=90,color=#dd1010){}}}
      S:Frame(){S:Cowl(color=#000000){E:Cowl(angle=90,color=#000000){}W:Cowl(angle=90,color=#000000){W:Cowl(angle=90,color=#000000){}}}
      S:Frame(){S:Jet(angle=110, power=60, effect=Smoke, color=#000000){}}}}}
      
      S:Weight(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      N:Jet(option=2, power=1000,color=#050525){
      E:cowl(angle=-90, option=1){}W:cowl(angle=-90, option=1){W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}}
      S:Frame(){
      E:Jet(option=2, power=400, angle=45, color=#050525){}
      W:Jet(option=2, angle=45, power=400, color=#050525){}
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){E:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){W:Cowl(angle=30,color=#050525){}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){E:Cowl(option=1){
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){W:Cowl(color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){W:Cowl(option=1){
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){E:Cowl(color=#000000){}}}}
      S:Frame(){
      E:Jet(option=2, power=400, angle=45, color=#050525){}
      W:Jet(option=2, angle=45, power=400, color=#050525){}
      E:cowl(angle=-90, option=1){E:Cowl(angle=90,color=#705000){S:Cowl(option=3,color=#705000){}
      E:Cowl(angle=90,color=#050525){S:Cowl(angle=45,color=#050525){S:Cowl(color=#050525){}}}}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){W:Cowl(angle=90,color=#705000){S:Cowl(option=4,color=#705000){}
      W:Cowl(angle=90,color=#050525){S:Cowl(angle=45,color=#050525){S:Cowl(color=#050525){}}}}W:cowl(angle=-90,color=#705000){}}
      E:Cowl(angle=90, option=1){S:Cowl(angle=30,color=#050525){}
      E:Cowl(option=1){S:Cowl(angle=30,color=#000000){}
      E:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=35, option=3,color=#000000){}}}}
      W:Cowl(angle=90, option=1){S:Cowl(angle=30,color=#050525){}
      W:Cowl(option=1){S:Cowl(angle=30,color=#000000){}
      W:Cowl(angle=30,color=#000000){S:Cowl(angle=35, option=4,color=#000000){}}}}
      N:Jet(option=2, power=1600,color=#000000){}
      S:Frame(){
      E:cowl(angle=-90, option=1){S:Cowl(angle=-30,color=#050525){}}
      W:cowl(angle=-90, option=1){S:Cowl(angle=-30,color=#050525){}W:cowl(angle=-90,color=#705000){S:Cowl(option=5,color=#705000){}}}
      N:Jet(option=2, power=1600,color=#000000){}
      
      //STERN//
      E:Frame(angle=90){E:Weight(color=#000000){S:RLW(angle=-90, power=-Steam,color=#dd1010){
      S:trim(angle=30,color=#dd1010){}N:trim(angle=30,color=#dd1010){}}}}
      W:Frame(angle=90){W:Weight(color=#000000){S:RLW(angle=-90, power=Steam,color=#dd1010){
      S:trim(angle=-30,color=#dd1010){}N:trim(angle=-30,color=#dd1010){}}}}
      S:Trim(angle=90,color=#050525){W:Trim(angle=Bank,color=#000000){W:Chip(color=#000000){}}}}}}}}}}}

}

}

Script{

   print 0,"Welcome Aboard, you scurvey dog!"
   print 1,"Steamboats RULE!"
   print 2,"Steam at ", STEAM/200,"%"
   print 3,"Speed= ", _VEL()*3600/1852," knots"
   print 5,"  Width=",_WIDTH(),"  Height=",_HEIGHT()," Weight=",_WEIGHT()
   

   if Steam<(0){
   Smoke=1
   COMP=0
   print 4,"BACK SLOW!"}
   
   if Steam=(0){
   Smoke=1
   COMP=0
   print 4,"FULL STOP!"}
   
   if Steam>(0){
   Smoke=1
   COMP=0
   print 4,"AHEAD SLOW!"}

   if Steam>(6600){
   Smoke=1
   COMP=100
   print 4,"AHEAD ONE THIRD!"}
   
   if Steam>(10000){
   Smoke=1
   COMP=250
   print 4,"AHEAD HALF!"}   
   
   if Steam>(15000){
   Smoke=1
   COMP=300
   print 4,"AHEAD FULL!"}
   
   if Steam>(20000){
   Smoke=4
   COMP=400
   print 4,"ALL AHEAD FLANK!"}

   if _KEY(14)>0{
   print 6,"FIRE! FIRE! FIRE!"}


}



The class also contain n°2 vessel Diesel Thirsty Guendaline (slightly faster and less smokey than Coal thirsty) and n°4 vessel Planes Thirsty Guendaline, with 2 fast rotating high pointed guns.
avatar
Echo_Delta_Oscar
Hover
Hover

Posts : 105
Join date : 2011-03-24

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum