Propeller Plane

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Propeller Plane

Post by Warbird on Fri Jun 10, 2011 10:27 am

Hello people.

Here is a challenge for you: Make the fastest propeller driven airplane possible. Be creative, do what you need to but it has to be propelled by a wheel/RLW, trim or rudder. NO JETS!
Thats all. Twisted Evil


Last edited by Warbird on Mon Jun 13, 2011 7:40 am; edited 1 time in total

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Re: Propeller Plane

Post by Warbird on Fri Jun 10, 2011 10:32 am

btw: I think i can enter my own contest so....

Code:

// [RCD]
Val
{
   A(default=3, min=-25, max=35, step=4)
   AIRBRAKE(default=0, max=150, step=150)
   H(default=0, min=-25, max=25)
   LGEAR(default=75, min=75, max=180)
   LSTATUS(default=2, min=1, max=2)
   PROP(default=0, min=-50000, max=350000, step=35000)
   PROPANG(default=0, min=30, max=70)
   R(default=0, min=-25, max=25, step=4)
   X(default=0, min=-100000000)
   X1(default=0, min=-100000000)
   Y(default=0, min=-100000000)
   Y1(default=0, min=-100000000)
   Z(default=0, min=-100000000)
   Z1(default=0, min=-100000000)
}
Key
{
   7:PROP(step=35000)
   11:Airbrake(step=150)
}
Body
{
   Core() {
      S:Chip() {
         S:Chip() {
            E:Trim(angle=A, color=#000000) { }
            W:Trim(angle=-A, color=#000000) { }
         }
         S:Trim(angle=90) {
            E:Trim(angle=H, color=#000000) { }
         }
      }
      N:Trim(angle=90) {
         N:Chip() {
            N:Chip() {
               N:Frame(angle=30, color=#000000) {
                  N:Cowl(angle=-210, color=#FF0000) {
                     W:Cowl(angle=90, color=#FF0000) {
                        N:Cowl(angle=90, color=#000000) { }
                     }
                  }
               }
               N:Frame(angle=-30, color=#000000) {
                  N:RLW(angle=120, power=PROP, brake=AIRBRAKE, color=#000000) {
                     S:Trim(angle=-PROPANG, color=#FF0000) { }
                     N:Trim(angle=-PROPANG, color=#FF0000) { }
                  }
                  N:RLW(angle=120, power=-PROP, brake=AIRBRAKE, color=#000000) {
                     W:Trim(angle=PROPANG, color=#FF0000) { }
                     E:Trim(angle=PROPANG, color=#FF0000) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=210, color=#FF0000) {
                     E:Cowl(angle=-90, color=#FF0000) { }
                  }
               }
               W:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
               W:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
               E:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
               E:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
               N:Weight(color=#8A8A8A) { }
               E:Frame(angle=LGear) {
                  E:Wheel(angle=-LGear, brake=AIRBRAKE) { }
               }
               E:Frame(angle=-LGear) {
                  E:Wheel(angle=LGear, brake=AIRBRAKE) { }
               }
            }
            W:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
            W:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
            E:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
            E:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
         }
         N:Trim(angle=90, name=Guide) {
            S:Chip() { }
            W:Chip() {
               W:Chip() {
                  W:Chip() {
                     W:Chip() { }
                     S:Chip(angle=R, color=#000000) {
                        E:Chip(color=#000000) { }
                     }
                  }
               }
               S:Chip() { }
            }
            E:Chip() {
               E:Chip() {
                  E:Chip() {
                     E:Chip() { }
                     S:Chip(angle=-R, color=#000000) {
                        W:Chip(color=#000000) { }
                     }
                  }
               }
               S:Chip() { }
            }
            N:Cowl(angle=140, color=#000000) {
               N:Cowl(angle=40, color=#8A8A8A) {
                  N:Cowl(angle=30, color=#8A8A8A) {
                     E:Cowl(angle=90, option=3, color=#8A8A8A) { }
                     W:Cowl(angle=90, option=4, color=#8A8A8A) { }
                  }
                  W:Cowl(angle=91, color=#8A8A8A) { }
                  E:Cowl(angle=91, color=#8A8A8A) { }
               }
               W:Cowl(angle=90, option=3, color=#8A8A8A) { }
               E:Cowl(angle=90, option=4, color=#8A8A8A) { }
            }
         }
         W:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
         W:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
         E:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
         E:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
         S:Cowl() {
            S:Cowl() {
               W:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) {
                  S:Cowl(angle=33, option=4, color=#8A8A8A) { }
               }
               E:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) {
                  S:Cowl(angle=33, option=3, color=#8A8A8A) { }
               }
               W:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) {
                  S:Cowl(angle=-33, option=4, color=#8A8A8A) { }
               }
               E:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) {
                  S:Cowl(angle=-33, option=3, color=#8A8A8A) { }
               }
            }
            W:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
            E:Cowl(angle=120, color=#8A8A8A) { }
            W:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
            E:Cowl(angle=-120, color=#8A8A8A) { }
         }
      }
   }
}
Script
{
PROPANG=(_VEL()/3)+30
if _key(8)=1&LGear=75 {LStatus=1}
if _key(8)=1&LGear=180 {LStatus=2}
if LStatus=2 {LGear=LGear-5}
if LStatus=1 {LGear=LGear+5}


H=(_mx()-637.5)/25
A=(_my()-500)/10
R = (-(_AZ(guide)))*40
}


This is the Jäger (eng.: Hunter) - A propeller driven plane with mouse steering. A for the engine, s for the landing gear. It lacks the power to rise fast but its easy to control. In level flight its around 350 kph and in dive flight i reached 420 kph lately. The propeller blades are changing their angle automatically to adapt the thrust to the planes speed. (Altho this is a problem when you turn on max. wind and fly against the airflow as the plane will be nearly standing and so the blades will be pitching to handle low speeds- with slow, heavy thrust)

have fun Very Happy

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Re: Propeller Plane

Post by Timothy Ashtön on Fri Jun 10, 2011 5:00 pm

I swear your telepathic, I was just recently building a spy plane. Only two problems are the fact its nose heavy and it doesn't seem to 'grip' the 'air' for thrust.
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Re: Propeller Plane

Post by Warbird on Sat Jun 11, 2011 1:46 am

a spy plane... sounds cool Very Happy

can you put it up here? I´d like to see it

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Re: Propeller Plane

Post by Timothy Ashtön on Sat Jun 11, 2011 7:27 pm

It has flying problems, when I get it fix I'll post it.
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Re: Propeller Plane

Post by bwansy on Sat Jun 11, 2011 10:35 pm

Can it be powered by scripted trims? bounce

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Re: Propeller Plane

Post by Warbird on Mon Jun 13, 2011 7:39 am

Yes you can power it with scripted trims.

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Re: Propeller Plane

Post by Echo_Delta_Oscar on Mon Jun 13, 2011 11:26 am

Should it be flyable with unbreakable option unchecked? 'Cause my breakable propeller planes can't go faster than 150 knots before losing all the blades.
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Re: Propeller Plane

Post by JosefYurnov99 on Sat Jul 09, 2011 2:31 pm

Here's my entry
The Zazka 204 Flying wing (not a true flying wing because it has a tail)
Based off the Northrop N-9M Flying wing testbed
Controls are in game

Code:

// [RCD]
Val
{
   COL(default=#FFFF00)
   COL1(default=#0000FF)
   ENGINE(default=0, max=350000)
   RUDDER(default=0, min=-15, max=15, step=5)
   WING(default=0, min=-15, max=15, step=5)
   WING1(default=0, min=-15, max=15, step=5)
   X(default=60)
}
Key
{
   0:WING(step=5), WING1(step=-5)
   1:WING1(step=5), WING(step=-5)
   2:WING(step=5), WING1(step=5)
   3:WING1(step=-5), WING(step=-5)
   4:ENGINE(step=10000)
   5:ENGINE(step=-10000)
   6:RUDDER(step=-5)
   10:RUDDER(step=5)
}
Body
{
   Core(color=#ff00) {
      W:Rudder(angle=-30) {
         W:Chip() {
            W:Chip() {
               W:Chip() {
                  W:Chip() {
                     W:Chip() {
                        N:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                        N:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                     }
                     N:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                     N:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                     N:Cowl(angle=10, option=3, color=Col1) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                     N:Cowl(angle=-10, option=3, color=Col) { }
                  }
               }
               N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                  N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
               }
               N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                  N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
               }
            }
            N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
               N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
            }
            N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
               N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
            }
         }
         N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
            N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
         }
         N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
            N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
         }
      }
      E:Rudder(angle=30) {
         E:Chip() {
            E:Chip() {
               E:Chip() {
                  E:Chip() {
                     E:Chip() {
                        N:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                        N:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                     }
                     N:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                     N:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                     N:Cowl(angle=10, option=4, color=Col1) { }
                  }
                  N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                     N:Cowl(angle=-10, option=4, color=Col) { }
                  }
               }
               N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                  N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
               }
               N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                  N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
               }
            }
            N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
               N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
            }
            N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
               N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
            }
         }
         N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
            N:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
         }
         N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
            N:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
         }
      }
      S:Chip() {
         S:Chip() {
            S:Chip() {
               W:Trim(angle=WING1) {
                  W:Chip() {
                     W:Chip() {
                        W:Chip() {
                           W:Trim(angle=-WING1) {
                              S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                              S:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
               E:Trim(angle=WING) {
                  E:Chip() {
                     E:Chip() {
                        E:Chip() {
                           E:Trim(angle=-WING) {
                              S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                              S:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            E:Chip() {
               E:Chip() {
                  E:Chip() {
                     E:Cowl(option=3) {
                        S:Cowl() {
                           S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                        }
                        S:Cowl() {
                           S:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                        }
                     }
                     S:Cowl() {
                        S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                     }
                     S:Cowl() {
                        S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                           S:Cowl(angle=-10, option=3, color=Col) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=-30) {
                     S:RLW(angle=120, power=ENGINE, color=#805000) {
                        E:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        W:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        N:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        S:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                     }
                     S:Cowl(angle=-160, color=Col) {
                        S:Cowl(color=Col) { }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=30) {
                     S:RLW(angle=-120, power=ENGINE, color=#805000) {
                        E:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        W:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        N:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        S:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                     }
                     S:Cowl(angle=160, color=Col1) {
                        S:Cowl(color=Col1) { }
                     }
                  }
                  S:Cowl() {
                     S:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                        S:Cowl(angle=10, option=3, color=Col1) { }
                     }
                  }
                  S:Cowl() {
                     S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                        S:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
                     }
                  }
               }
               S:Cowl() {
                  S:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                     S:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
                  }
               }
               S:Cowl() {
                  S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                     S:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
                  }
               }
            }
            W:Chip() {
               W:Chip() {
                  W:Chip() {
                     W:Cowl(option=4) {
                        S:Cowl() {
                           S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                        }
                        S:Cowl() {
                           S:Cowl(angle=-170, color=Col) { }
                        }
                     }
                     S:Cowl() {
                        S:Cowl(angle=170, color=Col1) { }
                     }
                     S:Cowl() {
                        S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                           S:Cowl(angle=-10, option=4, color=Col) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=-30) {
                     S:RLW(angle=120, power=ENGINE, color=#805000) {
                        E:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        W:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        N:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                        S:Trim(angle=X, color=#805000) { }
                     }
                     S:Cowl(angle=-160, color=Col) {
                        S:Cowl(color=Col) { }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=30) {
                     S:RLW(angle=-120, power=ENGINE, color=#805000) {
                        E:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        W:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        N:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                        S:Trim(angle=-X, color=#805000) { }
                     }
                     S:Cowl(angle=160, color=Col1) {
                        S:Cowl(color=Col1) { }
                     }
                  }
                  S:Cowl() {
                     S:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                        S:Cowl(angle=10, option=4, color=Col1) { }
                     }
                  }
                  S:Cowl() {
                     S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                        S:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
                     }
                  }
               }
               S:Cowl() {
                  S:Cowl(angle=170, color=Col1) {
                     S:Cowl(angle=10, color=Col1) { }
                  }
               }
               S:Cowl() {
                  S:Cowl(angle=-170, color=Col) {
                     S:Cowl(angle=-10, color=Col) { }
                  }
               }
            }
         }
         W:Chip() {
            W:Cowl(option=4) { }
         }
         E:Chip() {
            E:Cowl(option=3) { }
         }
         W:Frame(angle=30,name=M1) {
            W:RLW(angle=60, option=1) { }
         }
         E:Frame(angle=30,name=M2) {
            E:RLW(angle=60, option=1) { }
         }
      }
      S:Trim(angle=90, color=Col1) {
         S:Chip(color=Col) {
            S:Chip(angle=Rudder, color=Col) { }
         }
         S:RudderF(angle=20,name=M3) {
            S:Frame() {
               S:Frame() {
                  S:RLW(angle=Rudder) { }
               }
            }
         }
      }
      N:Weight(angle=180, option=4, color=#ff00) { }
      N:Cowl(angle=170, color=Col1) {
         N:Cowl(angle=10, color=Col1) {
            N:Cowl(color=Col1) {
               N:Cowl(color=Col1) {
                  N:Cowl(angle=20, color=Col1) {
                     W:Cowl(angle=160, option=4, color=Col) { }
                     E:Cowl(angle=160, option=3, color=Col) { }
                  }
                  E:Cowl(angle=160, color=Col) { }
                  W:Cowl(angle=160, color=Col) { }
               }
               E:Cowl(angle=160) { }
               W:Cowl(angle=160) { }
            }
         }
      }
      N:Cowl(angle=-170, color=Col) {
         N:Cowl(angle=10, color=#0000ff) {
            N:Cowl(angle=-20, color=Col) {
               N:Cowl(angle=-10, color=Col) {
                  N:Cowl(color=Col) {
                     W:Cowl(angle=-160, option=4, color=Col) { }
                     E:Cowl(angle=-160, option=3, color=Col) { }
                  }
                  E:Cowl(angle=-160, color=Col) { }
                  W:Cowl(angle=-160, color=Col) { }
               }
               E:Cowl(angle=-160, color=Col) { }
               W:Cowl(angle=-160, color=Col) { }
            }
            E:Cowl(angle=-160, color=Col1) { }
            W:Cowl(angle=-160, color=Col1) { }
         }
      }
   }
}
Script
{
   print 0,"Zazka Secret Weapon Division"
   print 1,"Zazka 204 Flying Wing"
   print 2,"Based on the Northrop N-9M Testbed"
   print 3,"Z & X adjust throttle"
   print 4,"Q Drops Gear"
   print 5,"C & V steer Rudder"
   if _KEY(14)>0 {
      _SPLIT(M1)
   }
   if _KEY(14)>0 {
      _SPLIT(M2)
   }
   if _KEY(14)>0 {
      _SPLIT(M3)
      }
   }   
}
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Re: Propeller Plane

Post by Warbird on Thu Sep 08, 2011 9:56 am

I really like the Zaka 204. its flying really stable and fast.

@Echo-Delta-Oscar: You can leave unbreakable on. My plane breaks too if unbreakable is on

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Re: Propeller Plane

Post by Maurice on Fri Oct 07, 2011 10:59 am

Is it too late to enter this?
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Re: Propeller Plane

Post by RA2lover on Fri Oct 07, 2011 7:44 pm

i think not.
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Re: Propeller Plane

Post by Echo_Delta_Oscar on Sat Oct 08, 2011 10:20 am

This is the Y-62, it reached 205 knots.

Code:

Val
{
   RollE(default=0,min=-25,max=25,step=4)
   RollW(default=0,min=-25,max=25,step=4)
   PBar(default=0,min=-30,max=30,step=4)
   Pitch(default=0,min=-30,max=30)
   Yaw(default=0, min=-20, max=20, step=2)
   Rudd(default=0, min=-20, max=20, step=0)
   Ster(default=0, min=-20, max=20, step=2)
   Trim(default=0, min=-360, max=360, step=0)
   TailE(default=0, min=-50, max=50)
   TailW(default=0, min=-50, max=50)
   Throttle(default=0, min=0, max=298000, step=0)
   Engine(default=0, min=0, max=300000, step=0)
   Chocke(default=0, min=0, max=2000, step=0)
   Ign(default=0)
   Prop(default=45, min=45, max=90)
   Feat(default=45, min=0, max=45)
   Gear(default=0, min=0, max=1, step=0)
   Gear1(default=60, min=0, max=60)
   Gear2(default=30, min=0, max=30)
   Gear3(default=90, min=0, max=90)
   ALVL(default=0, min=0, max=1, step=0)
   AALT(default=0, min=0, max=1, step=0)
   Ypam(default=0)
   Timer(default=0)
   Col1(default=#ffffff)
   Col2(default=#ffff00)
   Col3(default=#ff0000)
   Col4(default=#00ff00)
   ColE(default=0)
   ColW(default=0)
   ColFR(default=0)

   
}

Key
{

   7:Yaw(step=-2)
   9:Yaw(step=2)
   16:BRK(step=10), ABR(step=15)
   
   
   
   
   
}

Body {
   Core(){   N:Cowl(angle=-140, option=5, effect=#a000){}
      E:Cowl(angle=-120, option=3, effect=#a000){}
      w:Cowl(angle=-120, option=4, effect=#a000){}
      N:Cowl(effect=#a000){
      N:Cowl(angle=140, option=5, effect=#a000){}
      E:Cowl(angle=120, option=3, effect=#a000){}
      w:Cowl(angle=120, option=4, effect=#a000){}}
      E:Cowl(angle=120){}
      W:Cowl(angle=120){}

      S:TrimF(angle=90, option=1){S:RudderF(angle=Gear3){S:TrimF(angle=Ster, option=1){S:Wheel(angle=180){}}}}
      S:Frame(option=1){

      E:Cowl(angle=120, color=ColFR){}
      W:Cowl(angle=120, color=ColFR){}
      E:Cowl(angle=-120, option=4, effect=#a000){}
      W:Cowl(angle=-120, option=3, effect=#a000){}

      S:Frame(option=1){

      E:Cowl(angle=120){}
      W:Cowl(angle=120){}
      E:Cowl(angle=-120){N:Cowl(option=3){}}
      W:Cowl(angle=-120){N:Cowl(option=4){}}

      E:Trim(angle=-Pitch, color=#000000){}
      W:Trim(angle=Pitch, color=#000000){}
      S:Frame(option=1){

      E:Cowl(angle=120){}
      W:Cowl(angle=120){}
      E:Cowl(angle=-120){}
      W:Cowl(angle=-120){}

      S:Frame(option=1){

      E:Cowl(angle=120){}
      W:Cowl(angle=120){}
      E:Cowl(angle=-120){}
      W:Cowl(angle=-120){}

      E:TrimF(angle=90, option=1){

      N:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      S:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      E:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      W:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      N:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      S:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      E:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      W:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}

      E:RLW(angle=180, power=Engine, effect=2, color=#aa0000){N:Trim(angle=-Prop, color=#aa0000){}S:Trim(angle=-Prop, color=#aa0000){}}}
      W:TrimF(angle=-90, option=1){

      N:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      S:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      E:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      W:Cowl(angle=120, option=5, color=#000000){}
      N:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      S:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      E:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}
      W:Cowl(angle=-100, option=5, color=#000000){}

      W:RLW(angle=180, power=-Engine, effect=2, color=#aa0000){N:Trim(angle=Prop, color=#aa0000){}S:Trim(angle=Prop, color=#aa0000){}}}
      S:Frame(option=1){

      E:Cowl(angle=120){}
      W:Cowl(angle=120){}
      E:Cowl(angle=-120){}
      W:Cowl(angle=-120){}

      E:Rudder(angle=15, color=#001040){E:Chip(color=#001040){}}
      W:Rudder(angle=-15, color=#001040){W:Chip(color=#001040){}}
      S:Frame(option=1){

      S:Cowl(angle=-140, option=5, effect=#a000){}
      E:Cowl(angle=-120, option=4, effect=#a000){}
      w:Cowl(angle=-120, option=3, effect=#a000){}
      S:Cowl(angle=140, option=5, effect=#a000){}
      E:Cowl(angle=120, option=4, effect=#a000){}
      w:Cowl(angle=120, option=3, effect=#a000){}

      E:Frame(angle=Gear1){E:Wheel(angle=Gear2){}}
      W:Frame(angle=Gear1){W:Wheel(angle=Gear2){}}
      E:Chip(color=#001040){E:Chip(color=#001040){
      E:Chip(angle=90, color=#001040){}E:Chip(angle=-90, color=#001040){}
      E:Chip(color=#001040){E:Chip(color=#001040){

      N:Cowl(option=4, color=ColE){}

      E:Trim(angle=RollE, color=#000000){}}}}}

      W:Chip(color=#001040){W:Chip(color=#001040){
      W:Chip(angle=90, color=#001040){}W:Chip(angle=-90, color=#001040){}
      W:Chip(color=#001040){W:Chip(color=#001040){

      N:Cowl(option=3, color=ColW){}

      W:Trim(angle=RollE, color=#000000){}}}}}
      }}}}}}

}}

Script(){

   print 0,"Cleared to Proceed"
   print 1,"3P RULE!"
   print 2,"Power at ", Engine/3000,"%"
   print 3,"Speed: ", _VEL()*3600/1852," knots, ",_VEL()," m/s"
   print 5,"Mass: ",_WEIGHT()," kg, Fuel:",_FUEL()
   print 6,"Fuel LVL: ",_FUEL()/325000,"%"
   print 7,"Heading: ",_TODEG(_AY())

   print 11,"RPM : ", _ABS(_WY(Eng)/2/_PI()*60)
   print 14,"Max Speed: 145 kts"
   print 15,"Route Home: ",90-_TODEG(_ATAN2(_Z(), _X()))
   print 16,"Distance Home: ", _LEN2(_Z(),_X()), " m"
   print 9,"Trim: ",Trim,", Rudd: ",Rudd

   RollE=_ANALOG(0)/80
   Pbar=_ANALOG(1)/80
   Throttle=(_ANALOG(2)+1000)*149

   Ign=_MOD(Ign+_KEYDOWN(5),2)
   AALT=_MOD(AALT+_KEYDOWN(11),2)

   Engine=Throttle+Chocke
   Prop=45+_VEL()/9*2+Feat

   if Ign=(1){
   Chocke=4000
   Feat=Feat-1/3}

   if Ign=(0){
   Chocke=0
   Engine=0
   Feat=Feat+1/3}

   if _VEL()>(40){
   _BYE(Disp)}

   ALVL=_MOD(ALVL+_KEYDOWN(13),2)

   if ALVL=(0){
   Pitch=Pbar
   Trim=_TODEG(_AX())}

   Gear=_MOD(Gear+_KEYDOWN(12),2)
   if Gear=(1){
   ColFR=Col1
   Gear1=Gear1-1
   Gear2=Gear2-1
   Gear3=Gear3-1
   Ster=0}

   if Gear=(0){
   ColFR=Col2
   Gear1=Gear1+2
   Gear2=Gear2+2
   Gear3=Gear3+1
   Ster=Yaw}

   if ALVL=(1){
   Pitch=-Trim+_TODEG(_AX())
   RollE=-_TODEG(_AZ())-Rudd
   print 12,"AUTO LEVEL ON"}

   if AALT=(0){
   Ypam=_Y()}

   if ALVL=(1) & AALT=(1){
   Pitch=(_Y()-Ypam)*2+_TODEG(_AX())
   RollE=-_TODEG(_AZ())-Rudd
   print 13,"AUTO ALTITUDE ON"}

   if ALVL=(1) & _KEY(9)>0{
   Rudd=Rudd+1/4}

   if ALVL=(1) & _KEY(7)>0{
   Rudd=Rudd-1/4}

   if ALVL=(1) & _KEY(0)>0{
   Trim=Trim-1/2}

   if ALVL=(1) & _KEY(1)>0{
   Trim=Trim+1/2}

   if ALVL=(0){
   Rudd=0
   print 12,"AUTO LEVEL OFF"}

   if Chocke>(0){
   Timer=Timer+1/4}

   if Chocke=(0){
   Timer=0}

   if Timer>(0){
   ColE=Col3
   Colw=Col4}

   if Timer>(2){
   ColE=Col4
   Colw=Col3}

   if Timer>(4){
   ColE=Col3
   Colw=Col4}

   if Timer>(6){
   ColE=Col4
   Colw=Col3
   Timer=0}

   if Timer=(0){
   ColE=Col1
   Colw=Col1}


}
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Re: Propeller Plane

Post by Maurice on Mon Oct 10, 2011 3:27 pm

This is the X-37, it has a top speed of about 425 km/h in level flight (about 450 in a dive). This is my first, and only, propeller plane.
Code:
// [RCD]
Val
{
   AIL(default=0, min=-15, max=15, step=5)
   EL(default=0, min=-15, max=15, step=5)
   ENG(default=0, max=300000)
   GEAR1(default=30, max=30)
   GEAR2(default=60, min=60, max=180)
   PROP(default=60, min=10, max=80)
   RUDD(default=0, min=-15, max=15, step=5)
}
Key
{
   0:el(step=-5)
   1:el(step=5)
   2:ail(step=5)
   3:ail(step=-5)
   4:eng(step=10000)
   5:eng(step=-10000)
   6:Gear1(step=-5), Gear2(step=20)
   7:Rudd(step=5)
   8:Prop(step=-1)
   9:Rudd(step=-5)
   10:Gear2(step=-20), Gear1(step=5)
   15:PROP(step=1)
}
Body
{
   Core() {
      S:Frame(angle=30) {
         S:Chip(angle=-30) {
            N:Chip() {
               N:Chip() {
                  N:Weight() { }
                  S:Frame(angle=-30) {
                     S:RLW(angle=120, power=ENG) {
                        W:Trim(angle=prop) { }
                        E:Trim(angle=prop) { }
                        N:Trim(angle=prop) { }
                        S:Trim(angle=prop) { }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=30) {
                     S:RLW(angle=-120, power=eng) {
                        N:Trim(angle=-prop) { }
                        S:Trim(angle=-prop) { }
                        E:Trim(angle=-prop) { }
                        W:Trim(angle=-prop) { }
                     }
                  }
               }
               W:Chip() {
                  W:Chip() {
                     W:Chip() {
                        S:Chip(angle=-ail) { }
                     }
                     S:Chip(angle=-ail) { }
                  }
                  S:Chip() { }
               }
               E:Chip() {
                  E:Chip() {
                     E:Chip() {
                        S:Chip(angle=ail) { }
                     }
                     S:Chip(angle=ail) { }
                  }
                  S:Chip() { }
               }
               W:Frame(angle=Gear1) {
                  W:RLW(angle=Gear2) { }
               }
               E:Frame(angle=Gear1) {
                  E:RLW(angle=Gear2) { }
               }
            }
            S:Chip() {
               S:Chip() {
                  S:Rudder(angle=Rudd) {
                     E:Trim(angle=-el) {
                        E:Chip(angle=90) {
                           W:Chip() { }
                        }
                     }
                     W:Trim(angle=el) {
                        W:Chip(angle=90) {
                           E:Chip() { }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            N:Cowl(angle=30) {
               N:Cowl(angle=130) {
                  N:Cowl(angle=-160) {
                     N:Cowl() {
                        N:Cowl(angle=-16.5) {
                           N:Cowl() {
                              N:Cowl() {
                                 E:Cowl(angle=-160, option=3) { }
                                 W:Cowl(angle=-160, option=4) { }
                              }
                              E:Cowl(angle=-155) {
                                 S:Cowl() { }
                              }
                              W:Cowl(angle=-155) {
                                 S:Cowl() { }
                              }
                           }
                           E:Cowl(angle=-90) {
                              N:Cowl(angle=-90) { }
                           }
                           W:Cowl(angle=-90) { }
                        }
                        E:Cowl(angle=-90) { }
                        W:Cowl(angle=-90) { }
                     }
                     S:Cowl(angle=-25) {
                        S:Cowl() {
                           W:Cowl(angle=-90, option=3) { }
                           E:Cowl(angle=-90, option=4) { }
                        }
                        W:Cowl(angle=-90) { }
                        E:Cowl(angle=-90) { }
                     }
                     E:Cowl(angle=-90) { }
                     W:Cowl(angle=-90) { }
                  }
               }
            }
         }
      }
      S:Cowl(angle=-20) {
         S:Cowl(angle=-160) {
            S:Cowl() {
               S:Cowl(angle=-30, effect=#8000) {
                  S:Cowl(angle=20) {
                     S:Cowl() {
                        W:Cowl(angle=-160, option=3) { }
                        E:Cowl(angle=-160, option=4) { }
                     }
                     E:Cowl(angle=-155) {
                        N:Cowl(option=3) { }
                     }
                     W:Cowl(angle=-155) {
                        N:Cowl(option=4) { }
                     }
                  }
                  W:Cowl(angle=-91, option=3, effect=#8000) { }
                  E:Cowl(angle=-91, option=4, effect=#8000) { }
                  S:Cowl(angle=-90) {
                     E:Cowl(angle=-90, option=3) { }
                     W:Cowl(angle=-90, option=4) { }
                  }
               }
               W:Cowl(angle=-90) { }
               E:Cowl(angle=-90) { }
            }
            N:Cowl(angle=-25) {
               N:Cowl() {
                  W:Cowl(angle=-90, option=4) { }
                  E:Cowl(angle=-90, option=3) { }
               }
               W:Cowl(angle=-90) { }
               E:Cowl(angle=-90) { }
            }
            W:Cowl(angle=-90) { }
            E:Cowl(angle=-90) { }
         }
      }
   }
}
Script
{print 0, "Apollo Heavy Industries (Aircraft Division) X-37"
print 1, "Z-X Throttle, C-V Gear, W-S Prop angle, A-D Rudder"
print 2, "Recommended propeller angles:
print 3, "For take-off and climbing- 60 degrees"
print 4, "For level flight (cruising)- 45-60 degrees"
print 5, "For level flight (max speed)- 80 degrees"
print 6, "For landing- 20-25 degrees"
print 7, "Once on ground- Engine off, 10 degrees for braking"}


Last edited by Maurice on Tue Oct 11, 2011 2:54 pm; edited 2 times in total (Reason for editing : Added in game controls)
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