Vector X

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Vector X

Post by DarkGrim312 on Thu Jul 29, 2010 5:51 am

its my first hovering helicopter i had some help with someone i just can't remember... thanks anyway Very Happy

Code:

// [RCD]
Val
{
   BALANCE1(default=0, min=1, max=45)
   BALANCE2(default=0, min=1, max=45)
   BALANCE3(default=0, min=-65, max=65)
   BALANCE4(default=0, min=-65, max=65)
   ENGINE(default=0, min=-25000, max=55000)
   GUIDE1(default=0, min=-15, max=15, step=1)
   GUIDE2(default=0, min=-15, max=15, step=1)
   HEIGHT(default=44, min=-20, max=1000)
   STEERING1(default=0, min=-10, max=10, step=1)
   STEERING2(default=0, min=-10, max=10, step=1)
}
Key
{
   0:steering1(step=1), steering2(step=1)
   1:steering2(step=-1), steering1(step=-1)
   2:steering1(step=-1), steering2(step=1)
   3:steering2(step=-1), steering1(step=3)
   4:engine(step=1000)
   5:engine(step=-1000)
   7:height(step=-0.25)
   8:height(step=0.25)
}
Body
{
   Core(color=#242424) {
      E:Chip(angle=-10, color=#242424) {
         E:Trim(angle=-STEERING2, color=#242424) {
            E:Frame(angle=10, color=#242424) {
               E:RLW(power=ENGINE, color=#242424) {
                  W:Trim(angle=-BALANCE2, color=#242424) { }
                  S:Trim(angle=-BALANCE1, color=#242424) { }
                  N:Trim(angle=-BALANCE1, color=#242424) { }
                  E:Trim(angle=-BALANCE2, color=#242424) { }
               }
               E:RLW(power=-ENGINE, color=#242424) {
                  W:Trim(angle=BALANCE2, color=#242424) { }
                  S:Trim(angle=BALANCE1, color=#242424) { }
                  N:Trim(angle=BALANCE1, color=#242424) { }
                  E:Trim(angle=BALANCE2, color=#242424) { }
               }
               W:TrimF(angle=BALANCE3, option=1, color=#242424) { }
               E:RLW(option=2, color=#242424, effect=4) { }
               E:Frame(option=1, color=#242424) {
                  S:TrimF(angle=BALANCE4, option=1, color=#242424) { }
                  N:TrimF(option=1, color=#242424) { }
               }
            }
         }
      }
      S:Frame(color=#242424) {
         S:Frame(color=#242424) {
            S:Frame(color=#242424) {
               S:Frame(color=#242424) {
                  S:Frame(color=#242424) {
                     E:Chip(angle=-45, color=#242424) { }
                     W:Chip(angle=-45, color=#242424) { }
                     E:Frame(angle=30, color=#242424) { }
                     W:Frame(angle=30, color=#242424) { }
                  }
               }
               E:Cowl(angle=-173, color=#242424) { }
               W:Cowl(angle=-173, color=#242424) { }
            }
         }
      }
      N:Weight(option=2, color=#242424) {
         N:Weight(color=#242424) {
            N:Frame(angle=40, color=#242424) { }
            N:Frame(angle=40, color=#242424) { }
            N:Cowl(angle=-160, color=#242424, effect=#60FB) {
               N:Cowl(angle=-20, color=#242424) {
                  N:Cowl(color=#242424) {
                     N:Cowl(color=#242424) {
                        N:Cowl(color=#242424) {
                           N:Cowl(angle=-10, color=#242424) {
                              N:Cowl(color=#242424) {
                                 N:Cowl(angle=7, color=#242424) { }
                              }
                              E:Cowl(angle=-173, color=#242424) { }
                              W:Cowl(angle=-173, color=#242424) { }
                           }
                           E:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                           W:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                        }
                        E:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                        W:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                     }
                     W:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                     E:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                  }
                  E:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
                  W:Cowl(angle=-160, color=#242424) { }
               }
            }
         }
         N:Frame(color=#242424) { }
      }
      N:Chip(color=#242424) { }
      N:Chip(color=#242424) { }
      W:Chip(angle=-10, color=#242424) {
         W:Trim(angle=STEERING1, color=#242424) {
            W:Frame(angle=10, color=#242424) {
               W:RLW(power=ENGINE, color=#242424) {
                  E:Trim(angle=-BALANCE2, color=#242424) { }
                  N:Trim(angle=-BALANCE1, color=#242424) { }
                  S:Trim(angle=-BALANCE1, color=#242424) { }
                  W:Trim(angle=-BALANCE2, color=#242424) { }
               }
               W:RLW(power=-ENGINE, color=#242424) {
                  E:Trim(angle=BALANCE2, color=#242424) { }
                  N:Trim(angle=BALANCE1, color=#242424) { }
                  S:Trim(angle=BALANCE1, color=#242424) { }
                  W:Trim(angle=BALANCE2, color=#242424) { }
               }
               E:TrimF(angle=-BALANCE3, option=1, color=#242424) { }
               W:RLW(option=2, color=#242424, effect=4) { }
               W:Frame(option=1, color=#242424) {
                  S:TrimF(angle=-BALANCE4, option=1, color=#242424) { }
                  N:TrimF(option=1, color=#242424) { }
               }
            }
         }
      }
      N:Frame(color=#242424) { }
   }
}
Script
{print 9,"Thrust: ",ENGINE/550,"%"
print 10,"Hovering altitude:  ", height-3

h =height
h1 =(h - _Y())

balance1 = h1 * 7
balance2 = h1 * 7

a = guide1/2
balance3 =a+ (_ax() *25)
balance4 = (-_az() * 30) +guide2/3

print 0,"Controls:"
print 2,"Arrowkeys= Controls"
print 3,"Z=Increase Thrust"
print 4,"X=Decrease Thrust"
print 5,"A=Decrease Desired Altitude"
print 6,"S=Increase Desired Altitude"
print 8,"Information:"

ALTTGT= _Y()
print 11,"Altitude: " ,ALTTGT}
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Re: Vector X

Post by bwansy on Thu Jul 29, 2010 9:48 pm

This is very well-designed. How does it balance its pitching?

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Re: Vector X

Post by DarkGrim312 on Fri Jul 30, 2010 10:34 pm

I think there are TrimFs in there... i'm not really sure because all i did was make the body, someone else made some of scripts (mainly the balancing and altitude adjustment) and the balancing things. i think it was kedji or juz
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Re: Vector X

Post by JHaskly on Tue Aug 03, 2010 12:38 am

'twasn't me, I wouldn't have done it in RCScript Razz

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Re: Vector X

Post by Kedji on Tue Aug 03, 2010 3:34 am

Oh yeah, I only copied that code on another helicopter.. XD
It works though XD

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Re: Vector X

Post by DarkGrim312 on Thu Aug 05, 2010 5:54 am

o so it was you kedji ^_^
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Re: Vector X

Post by PINK on Tue Jan 18, 2011 3:42 pm

I love the idea, but it needs a little more stability.

Mabye a smaller propeller on the end?
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