3 Stage Rocket

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3 Stage Rocket

Post by Maurice on Mon Apr 23, 2012 2:56 pm

I made this rocket purely for fun. Once launched, it cannot be controlled, but it is interesting to watch. It only works properly on the Arena map. Enjoy, and please provide feedback.

Code:
// [RCD]
Val
{
   A(default=90, max=90)
   A2(default=-90, min=-180, max=-90)
   C(default=180, min=60, max=180)
   D(default=1, max=1)
   F1(default=180, min=95, max=180)
   F2(default=180, min=5, max=180)
   FLOAT(default=0, max=1000)
   M(default=0, max=1)
   R2(default=0, max=60000)
   ROCKET(default=0, max=120000)
   S(default=1, max=1)
}
Key
{
   4:Rocket(step=10000)
}
Body
{
   Core() {
      S:Chip(angle=A, name=S2) {
         S:Chip() {
            S:Arm(power=-R2, option=-10000000) {
               S:Chip(name=S1) {
                  S:Chip() {
                     S:Chip() {
                        S:Chip() {
                           S:Chip() {
                              S:Trim(angle=45) {
                                 W:Trim(angle=2) { }
                                 E:Trim(angle=2) { }
                              }
                              S:Trim(angle=-45) {
                                 W:Trim(angle=2) { }
                                 E:Trim(angle=2) { }
                              }
                              S:Arm(power=-Rocket, option=-100000000) { }
                           }
                        }
                     }
                     S:Cowl(angle=30) {
                        S:Cowl(angle=150) {
                           S:Cowl() {
                              S:Cowl() {
                                 W:Cowl(angle=90) {
                                    W:Cowl(angle=90) { }
                                 }
                                 E:Cowl(angle=90) { }
                              }
                              W:Cowl(angle=90) {
                                 W:Cowl(angle=90) { }
                              }
                              E:Cowl(angle=90) { }
                           }
                           W:Cowl(angle=90) {
                              W:Cowl(angle=90) {
                                 N:Cowl() {
                                    N:Cowl() {
                                       N:Cowl() {
                                          N:Cowl(angle=90, option=2, color=#101010) { }
                                       }
                                    }
                                 }
                              }
                              N:Cowl() {
                                 N:Cowl() {
                                    N:Cowl() { }
                                 }
                              }
                           }
                           N:Cowl() {
                              N:Cowl() {
                                 N:Cowl() { }
                              }
                           }
                           E:Cowl(angle=90) {
                              N:Cowl() {
                                 N:Cowl() {
                                    N:Cowl() { }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            S:Trim(angle=89) { }
         }
         N:Frame(angle=-90, name=Gantry) {
            N:Frame() {
               N:Frame(angle=-90) {
                  N:Frame() {
                     N:Frame() {
                        N:Frame() {
                           N:Frame() {
                              N:Frame() {
                                 N:Frame() {
                                    N:Frame() {
                                       N:Frame() {
                                          N:Frame(angle=-90) {
                                             E:Frame() {
                                                N:Frame() {
                                                   N:Frame() { }
                                                }
                                             }
                                             W:Frame() {
                                                N:Frame() {
                                                   N:Frame() { }
                                                }
                                             }
                                          }
                                       }
                                    }
                                 }
                              }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
         }
         N:Frame(angle=30) {
            N:Jet(angle=-120, power=-Rocket) { }
         }
         S:Cowl(angle=30) {
            S:Cowl(angle=150) {
               S:Cowl() {
                  W:Cowl(angle=90) { }
                  E:Cowl(angle=90) {
                     E:Cowl(angle=90) { }
                  }
               }
               W:Cowl(angle=90) {
                  N:Cowl() { }
               }
               E:Cowl(angle=90) {
                  E:Cowl(angle=90) {
                     N:Cowl() {
                        N:Cowl(angle=90) { }
                     }
                  }
                  N:Cowl() { }
               }
               N:Cowl() { }
            }
         }
      }
      S:Frame(angle=-F1) {
         S:Jet(angle=-F2, power=Float, option=2, color=#F15B01) { }
      }
      S:Frame(angle=F1) {
         S:Jet(angle=F2, power=Float, option=2, color=#F15B01) { }
      }
      S:Frame(option=1) {
         N:Chip(angle=-A) {
            N:Frame(option=1) {
               S:Cowl(angle=30) {
                  S:Cowl(angle=150) {
                     S:Cowl(angle=30, option=5) { }
                     W:Cowl(angle=90) {
                        W:Cowl(angle=90) {
                           S:Cowl(angle=30, option=5) { }
                        }
                        S:Cowl(angle=30, option=5) { }
                        N:Cowl(angle=90) { }
                     }
                     E:Cowl(angle=90) {
                        S:Cowl(angle=30, option=5) { }
                     }
                  }
               }
               S:Trim(angle=90) {
                  S:Frame(angle=F1) {
                     S:Jet(angle=F2, power=Float, option=2, color=#F15B01) { }
                  }
                  S:Frame(angle=-F1) {
                     S:Jet(angle=-F2, power=Float, option=2, color=#F15B01) { }
                  }
                  S:Frame(option=1) { }
               }
               S:TrimF(option=1, spring=s, damper=d, name=Chute) {
                  N:Frame(angle=180, spring=s, damper=d) {
                     N:Frame(angle=180, spring=s, damper=d) {
                        N:Chip(angle=C) { }
                        N:Chip(angle=-C) { }
                        S:TrimF(angle=90, option=1) {
                           N:Frame() {
                              N:Chip(angle=C) { }
                              N:Chip(angle=-C) { }
                           }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
         }
      }
   }
}
Script
{
if _Key(4)>0 {
   _SPLIT(Gantry)
}
if _Y(core)>1000 {
   _SPLIT(S1)
}
if _Y(core)>1000 {
   Rocket=R2
}
if _Y(core)>1000 {
   R2=60000
}
if _Y(core)>2000 {
   _BYE(S2)
}
if _Y(core)>2000 {
   M=1
}   
if M=1 & _Y(core)<50 {
   F1=F1-5
}
if M=1 & _Y(core)<50 {
   F2=F2-10
}
if M=1 & _Y(core)<50 {
   Float=Float+4000
}
if M=1 & _Y(core)<1000 {
   C=C-10
}
if M=1 & _Y(core)<1000 {
   S=0
}
if M=1 & _Y(core)<1000 {
   D=0
}
if M=1 & _Y(core)<5 {
   _SPLIT(Chute)
}
if M=1 {
   Rocket=0
}
if M=1 {
   R2=0
}
A=A-5
}
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Re: 3 Stage Rocket

Post by darkeye22 on Mon Apr 23, 2012 9:35 pm

Did you read my mind? Or did bwansy tell you something Razz I was going to attempt at making a scripted rocket like this for HRSP( High Rise Space Program ) but it looks like you beat me to it. :]
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Re: 3 Stage Rocket

Post by Maurice on Tue Apr 24, 2012 2:52 pm

Yes, I did read your mind.... Razz

I actually have a new one that puts a satellite into geosynchronous orbit. Of course, when I say "satellite", I really mean "strangely shaped lump of cowl that has no real purpose".
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Re: 3 Stage Rocket

Post by darkeye22 on Wed Apr 25, 2012 7:54 pm

I love rockets and what not. I would of made a scripted rocket like this awhile ago but I am to lazy to learn script/Lua. (>_<) Although I did make the HR-51234 and the NCC-51234 but they look terrible and are not really rockets.
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Re: 3 Stage Rocket

Post by Maurice on Wed Apr 25, 2012 8:31 pm

Scipt really isn't that hard to learn, once you get the basic functions down. Now, I still do not understand Lua. And believe me, I tried HARD to learn it. It just doesn't make sense to me.
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