Middle armored car3-6

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Middle armored car3-6

Post by orrrrz on Tue Jun 19, 2012 4:01 am

Code:
// [RCD]
Val
{
   BRAKE_L(default=1000, max=1000, step=1000, disp=0)
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   MGARM8(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
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   MGBAL2(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
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   MGCOL2(default=#808080, step=1000000000, disp=0)
   MGJET(default=0, max=12800000, disp=0)
   T(default=-1, min=-2, max=30)
   TS(default=2, min=0.2, max=15)
   TURN(default=150, min=-3600, max=3600)
   UD(default=90, min=-3600, max=3600)
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   WHEEL_R(default=0, min=-50000, max=50000, step=10000, disp=0)
   WS1(default=95, min=95, max=120, disp=0)
   WS2(default=120, min=120, max=175, disp=0)
   WS3(default=90, min=90, max=115, disp=0)
   WS4(default=0, max=90, step=30, disp=0)
}
Key
{
   0:Wheel_L(step=10000), Wheel_r(step=-10000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   1:Wheel_r(step=10000), Wheel_l(step=-10000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   2:Wheel_r(step=-12000), Wheel_l(step=-12000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   3:Wheel_l(step=12000), Wheel_r(step=12000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
}
Body
{
   //        Core(color=MGCOL2) {}
   Core(color=MGCOL2, name=CORE1) {
      S:Weight(angle=180, option=1, color=MGCOL2) {
         S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2, name=MGCORE2) {
            S:Weight(option=2, color=MGCOL2) {
               S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2) {
                  S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2, name=MGCORE3) {
                     S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2) {
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA1, power=MGARM1, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA2, power=MGARM2, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA3, power=MGARM3, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA4, power=MGARM4, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA5, power=MGARM5, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
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                           S:Arm(angle=-MGA7, power=MGARM7, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA8, power=MGARM8, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA9, power=MGARM9, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA10, power=MGARM10, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA0, power=MGARM0, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA1, power=MGARM1, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA2, power=MGARM2, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA3, power=MGARM3, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA4, power=MGARM4, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA5, power=MGARM5, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA6, power=MGARM6, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA7, power=MGARM7, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA8, power=MGARM8, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
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                           S:Arm(angle=-MGA10, power=MGARM10, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                           S:Arm(angle=-MGA0, power=MGARM0, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA11, power=MGARM11, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
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                           S:Arm(angle=-MGA13, power=MGARM13, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA14, power=MGARM14, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
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                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA16, power=MGARM16, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA17, power=MGARM17, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
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                           S:Arm(angle=-MGA20, power=MGARM20, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA11, power=MGARM11, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA12, power=MGARM12, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA13, power=MGARM13, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA14, power=MGARM14, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA15, power=MGARM15, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA16, power=MGARM16, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA17, power=MGARM17, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA18, power=MGARM18, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA19, power=MGARM19, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA20, power=MGARM20, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                     }
                     N:Jet(angle=180, power=MGbal, option=2, color=#000000) { }
                     N:Jet(angle=180, power=MGbal2, option=2, color=#000000) { }
                     N:Weight(angle=ud, option=3, color=#000000) {
                        W:Weight(angle=120, option=3, color=0) {
                           W:Weight(angle=turn, option=3, color=0) {
                              N:Weight(angle=-90, option=2, color=mgcol1) {
                                 N:Weight(angle=-30, option=2, color=mgcol1) {
                                    E:Weight(angle=WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       E:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=ws2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=WS3, color=mgcol2) {
                                                E:Weight(angle=90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                    }
                                    W:Weight(angle=-WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       W:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=WS3, color=mgcol2) {
                                                W:Weight(angle=90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                    }
                                 }
                              }
                              N:Weight(angle=90, option=2, color=mgcol1) {
                                 N:Weight(angle=30, option=2, color=mgcol1) {
                                    E:Weight(angle=-WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       E:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=-WS3, color=mgcol2) {
                                                E:Weight(angle=-90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                    }
                                    W:Weight(angle=WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       W:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=-WS3, color=mgcol2) {
                                                W:Weight(angle=-90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                    }
                                 }
                              }
                           }
                           W:Weight(angle=120, option=3, color=0) { }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            S:Weight(angle=-150, option=1, color=#000000) {
               S:Weight(angle=-120, option=2, color=MGCOL2) { }
            }
         }
      }
   }
}
Lua
{
--移植に必要な定数
MGA=0
MGBALS=-1
WS=1
--op、連射ARM数の代入
--(最適ARM数=OP/5000+1)
--(最適OP数=(ARM-1)*5000)
MGOP=100000
MGEN=21
--快適な射撃のための調整項
MGAVAL=0.6
MGJVAL=50000
--ここまで

_ZOOM(100)
function main()

WS=WS-2*WS*_KEYDOWN(16)
WS1=WS1-WS*10
WS2=WS2-WS*15
WS3=WS3+WS*10
if _KEY(5)+_KEY(8)+_KEY(16)==3 then WS4=WS4+30 end

--移植に必要な記述
MGA = math.mod(MGA+_KEY(7), 21)
for i=0, 20 do
 if i==MGA and _KEY(7)==1 then
  _G["MGARM"..i]=(1-_KEYDOWN(7))*12800000
  _G["MGA"..math.mod(i+1, 21)] = MGAVAL
end
end
if MGA<MGEN then MGJET=MGJVAL*(_KEY(7)-_KEYDOWN(7))
else MGJET=0 end
if T>=-1 then
_SETCOLOR(0)
_MOVE3D(_X(MGCORE3),_Y(MGCORE3),_Z(MGCORE3)) 
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180,_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180,_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180)
_SETCOLOR(16711680)
_MOVE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180+_XX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180+_XY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180+_XZ(MGCORE3))
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180-_XX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180-_XY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180-_XZ(MGCORE3))
_MOVE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180+_YX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180+_YY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180+_YZ(MGCORE3))
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180-_YX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180-_YY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180-_YZ(MGCORE3))
end
MGBALS=MGBALS-2*MGBALS*_KEYDOWN(9)
MGBAL=MGBALS*2500000
MGBAL2=MGBAL/10
if MGBALS==1 then MGCOL1=0 MGCOL2=0 end
--ここまで

if _T(CORE1)==-1 then _SPLIT(MGCORE2) end
if _KEY(16)==1 and _KEY(4)==1 and _KEY(11)==1 then _SPLIT(MGCORE2) end
--コアが損傷するか、Z,E,Bキ―を押すと切り離し
if _T(MGCORE2)==-1 then _SPLIT(MGCORE3) end

out(4,"FPS",_FPS())
TS=TS+(_KEY(11)-_KEY(10))*0.2
TURN=TURN+(_KEY(6)-_KEY(4))*TS
if TURN<=180 then TURN=TURN+360 end
if TURN>=180 then TURN=TURN-360 end
UD=UD+(_KEY(5)-_KEY(8))*TS
if UD<=180 then UD=UD+360 end
if UD>=180 then UD=UD-360 end
_ZOOM(_ZOOM() + (_KEY(14)-_KEY(15))*5.5)

T=T+_KEYDOWN(12)-_KEYDOWN(13)
out(0,"num",T)
if T>=0 then
out(1,"name",_PLAYERNAME(T))
out(2,"chip",_PLAYERCHIPS(T),"arms",_PLAYERARMS(T))
_SETCOLOR(0)
_MOVE3D(_X(CORE1),_Y(CORE1),_Z(CORE1))
_LINE3D(_PLAYERX(T),_PLAYERY(T),_PLAYERZ(T))
end

end
}


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Re: Middle armored car3-6

Post by Rainman on Sat Jul 07, 2012 11:14 am

I like this design, but it has some serious controllability problems. The wheels are so powerful and have such strong acceleration that they overwhelm traction.
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Re: Middle armored car3-6

Post by MrSparks on Sat Jul 07, 2012 12:43 pm

Yes. The wheel spin is definitely an issue. But not as much as the body spin when you try to turn. However they both stem from too much uncontrolled power to the wheels.

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Re: Middle armored car3-6

Post by orrrrz on Sun Jul 08, 2012 1:09 am

I tried hard to make a few chips models for my low spec PC.
But,if you have a high spec one or don't want to fight someone seriously,please add stabilizers like this.
Code:

// [RCD]
Val
{
   BRAKE_L(default=1000, max=1000, step=1000, disp=0)
   BRAKE_R(default=1000, max=1000, step=1000, disp=0)
   MGA0(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA1(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA10(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA11(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA12(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA13(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA14(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA15(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA16(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA17(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA18(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA19(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA2(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA20(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA3(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA4(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA5(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA6(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA7(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA8(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGA9(default=-70, min=-70, max=5, step=70, disp=0)
   MGARM0(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM1(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM10(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM11(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM12(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM13(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM14(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM15(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM16(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM17(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM18(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM19(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM2(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM20(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM3(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM4(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM5(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM6(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM7(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM8(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGARM9(default=0, max=800001, step=800001, disp=0)
   MGBAL(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   MGBAL2(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   MGCOL1(default=#C0C0C0, step=1000000000, disp=0)
   MGCOL2(default=#808080, step=1000000000, disp=0)
   MGJET(default=0, max=12800000, disp=0)
   T(default=-1, min=-2, max=30)
   TS(default=2, min=0.2, max=15)
   TURN(default=150, min=-3600, max=3600)
   UD(default=90, min=-3600, max=3600)
   WHEEL_L(default=0, min=-50000, max=50000, step=10000, disp=0)
   WHEEL_R(default=0, min=-50000, max=50000, step=10000, disp=0)
   WS1(default=95, min=95, max=120, disp=0)
   WS2(default=120, min=120, max=175, disp=0)
   WS3(default=90, min=90, max=115, disp=0)
   WS4(default=0, max=90, step=30, disp=0)
}
Key
{
   0:Wheel_L(step=10000), Wheel_r(step=-10000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   1:Wheel_r(step=10000), Wheel_l(step=-10000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   2:Wheel_r(step=-12000), Wheel_l(step=-12000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
   3:Wheel_l(step=12000), Wheel_r(step=12000), BrAke_L(step=-100), BrAke_r(step=-100)
}
Body
{
   //        Core(color=MGCOL2) {}
   Core(color=MGCOL2, name=CORE1) {
      S:Weight(angle=180, option=1, color=MGCOL2) {
         S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2, name=MGCORE2) {
            S:Weight(option=2, color=MGCOL2) {
               S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2) {
                  S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2, name=MGCORE3) {
                     S:Weight(angle=180, option=2, color=MGCOL2) {
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA1, power=MGARM1, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA2, power=MGARM2, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA3, power=MGARM3, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA4, power=MGARM4, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA5, power=MGARM5, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA6, power=MGARM6, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA7, power=MGARM7, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA8, power=MGARM8, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA9, power=MGARM9, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA10, power=MGARM10, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA0, power=MGARM0, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA1, power=MGARM1, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA2, power=MGARM2, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA3, power=MGARM3, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA4, power=MGARM4, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA5, power=MGARM5, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA6, power=MGARM6, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA7, power=MGARM7, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA8, power=MGARM8, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA9, power=MGARM9, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA10, power=MGARM10, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                           S:Arm(angle=-MGA0, power=MGARM0, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA11, power=MGARM11, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA12, power=MGARM12, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA13, power=MGARM13, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA14, power=MGARM14, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA15, power=MGARM15, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        W:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA16, power=MGARM16, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA17, power=MGARM17, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA18, power=MGARM18, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA19, power=MGARM19, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA20, power=MGARM20, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA11, power=MGARM11, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA12, power=MGARM12, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA13, power=MGARM13, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA14, power=MGARM14, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA15, power=MGARM15, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Jet(angle=90, power=MGJET, color=MGCOL2, effect=1) { }
                        }
                        E:Weight(angle=90, color=MGCOL2) {
                           S:Arm(angle=-MGA16, power=MGARM16, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA17, power=MGARM17, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA18, power=MGARM18, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA19, power=MGARM19, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Arm(angle=-MGA20, power=MGARM20, option=100000, color=MGCOL2, spring=0.3, damper=0.3) { }
                           S:Weight(angle=65, color=#000000) { }
                        }
                     }
                     N:Jet(angle=180, power=MGbal, option=2, color=#000000) { }
                     N:Jet(angle=180, power=MGbal2, option=2, color=#000000) { }
                     N:Weight(angle=ud, option=3, color=#000000) {
                        W:Weight(angle=120, option=3, color=0) {
                           W:Weight(angle=turn, option=3, color=0) {
                              N:Weight(angle=-90, option=2, color=mgcol1) {
                                 N:Weight(angle=-30, option=2, color=mgcol1) {
                                    E:Weight(angle=WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       E:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=ws2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=WS3, color=mgcol2) {
                                                E:Weight(angle=90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                    }
                                    W:Weight(angle=-WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       W:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=WS3, color=mgcol2) {
                                                W:Weight(angle=90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=WS2, power=-WHEEL_r, brake=brake_r, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                          N:Chip(angle=120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                       N:Chip(angle=120) { }
                                    }
                                 }
                              }
                              N:Weight(angle=90, option=2, color=mgcol1) {
                                 N:Weight(angle=30, option=2, color=mgcol1) {
                                    E:Weight(angle=-WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       E:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=-WS3, color=mgcol2) {
                                                E:Weight(angle=-90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                    }
                                    W:Weight(angle=WS4, option=2, color=mgcol1) {
                                       W:Weight(option=2, color=mgcol1) {
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) {
                                             N:Weight(angle=-WS3, color=mgcol2) {
                                                W:Weight(angle=-90, color=mgcol2) { }
                                             }
                                          }
                                          N:RLW(angle=-WS2, power=WHEEL_L, brake=brake_L, option=1, effect=3) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                          N:Chip(angle=-120) { }
                                       }
                                       N:Weight(angle=-ws1, color=mgcol1) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                       N:Chip(angle=-120) { }
                                    }
                                 }
                              }
                           }
                           W:Weight(angle=120, option=3, color=0) { }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            S:Weight(angle=-150, option=1, color=#000000) {
               S:Weight(angle=-120, option=2, color=MGCOL2) { }
            }
         }
      }
   }
}
Lua
{
--移植に必要な定数
MGA=0
MGBALS=-1
WS=1
--op、連射ARM数の代入
--(最適ARM数=OP/5000+1)
--(最適OP数=(ARM-1)*5000)
MGOP=100000
MGEN=21
--快適な射撃のための調整項
MGAVAL=0.6
MGJVAL=50000
--ここまで

_ZOOM(100)
function main()

WS=WS-2*WS*_KEYDOWN(16)
WS1=WS1-WS*10
WS2=WS2-WS*15
WS3=WS3+WS*10
if _KEY(5)+_KEY(8)+_KEY(16)==3 then WS4=WS4+30 end

--移植に必要な記述
MGA = math.mod(MGA+_KEY(7), 21)
for i=0, 20 do
 if i==MGA and _KEY(7)==1 then
  _G["MGARM"..i]=(1-_KEYDOWN(7))*12800000
  _G["MGA"..math.mod(i+1, 21)] = MGAVAL
end
end
if MGA<MGEN then MGJET=MGJVAL*(_KEY(7)-_KEYDOWN(7))
else MGJET=0 end
if T>=-1 then
_SETCOLOR(0)
_MOVE3D(_X(MGCORE3),_Y(MGCORE3),_Z(MGCORE3)) 
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180,_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180,_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180)
_SETCOLOR(16711680)
_MOVE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180+_XX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180+_XY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180+_XZ(MGCORE3))
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180-_XX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180-_XY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180-_XZ(MGCORE3))
_MOVE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180+_YX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180+_YY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180+_YZ(MGCORE3))
_LINE3D(_X(MGCORE3)-_ZX(MGCORE3)*1180-_YX(MGCORE3),_Y(MGCORE3)-_ZY(MGCORE3)*1180-_YY(MGCORE3),_Z(MGCORE3)-_ZZ(MGCORE3)*1180-_YZ(MGCORE3))
end
MGBALS=MGBALS-2*MGBALS*_KEYDOWN(9)
MGBAL=MGBALS*2500000
MGBAL2=MGBAL/10
if MGBALS==1 then MGCOL1=0 MGCOL2=0 end
--ここまで

if _T(CORE1)==-1 then _SPLIT(MGCORE2) end
if _KEY(16)==1 and _KEY(4)==1 and _KEY(11)==1 then _SPLIT(MGCORE2) end
--コアが損傷するか、Z,E,Bキ―を押すと切り離し
if _T(MGCORE2)==-1 then _SPLIT(MGCORE3) end

out(4,"FPS",_FPS())
TS=TS+(_KEY(11)-_KEY(10))*0.2
TURN=TURN+(_KEY(6)-_KEY(4))*TS
if TURN<=180 then TURN=TURN+360 end
if TURN>=180 then TURN=TURN-360 end
UD=UD+(_KEY(5)-_KEY(8))*TS
if UD<=180 then UD=UD+360 end
if UD>=180 then UD=UD-360 end
_ZOOM(_ZOOM() + (_KEY(14)-_KEY(15))*5.5)

T=T+_KEYDOWN(12)-_KEYDOWN(13)
out(0,"num",T)
if T>=0 then
out(1,"name",_PLAYERNAME(T))
out(2,"chip",_PLAYERCHIPS(T),"arms",_PLAYERARMS(T))
_SETCOLOR(0)
_MOVE3D(_X(CORE1),_Y(CORE1),_Z(CORE1))
_LINE3D(_PLAYERX(T),_PLAYERY(T),_PLAYERZ(T))
end

end
}


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