mortar

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mortar

Post by orrrrz on Wed Jun 27, 2012 11:13 pm

A Fire
D cheap guide line
Z/X/C/S turning turret
Code:

// [RCD]
Val
{
   COL1(default=#3F3F3F, disp=0)
   COL2(default=#1B3D14, disp=0)
   COLE(default=#800000, disp=0)
   MORTARA(default=-10, min=-30, max=55)
   MORTARA2(default=5, min=-15, max=70, disp=0)
   MORTARA3(default=20, max=85, disp=0)
   SHC(default=0)
   SHELLC1(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC10(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC11(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC12(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC13(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC14(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC15(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC16(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC17(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC18(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC19(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC2(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC20(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC21(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC22(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC23(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC24(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC25(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC26(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC27(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC28(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC29(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC3(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC30(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC31(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC32(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC33(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC34(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC35(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC36(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC37(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC38(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC39(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC4(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC40(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC5(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC6(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC7(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC8(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLC9(default=0, max=10000000000, disp=0)
   SHELLP1(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP10(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP11(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP12(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP13(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP14(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP15(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP16(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP17(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP18(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP19(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP2(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP20(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP21(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP22(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP23(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP24(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP25(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP26(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP27(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP28(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP29(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP3(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP30(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP31(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP32(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP33(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP34(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP35(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP36(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP37(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP38(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP39(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP4(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP40(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP5(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP6(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP7(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP8(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHELLP9(default=0, max=2500000, disp=0)
   SHJ1(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ10(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ11(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ12(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ13(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ14(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ15(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ16(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ17(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ18(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ19(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ2(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ20(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ21(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ22(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ23(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ24(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ25(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ26(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ27(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ28(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ29(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ3(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ30(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ31(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ32(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ33(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ34(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ35(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ36(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ37(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ38(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ39(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ4(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ40(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ5(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ6(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ7(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ8(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJ9(default=0, max=10000000, step=10000000, disp=0)
   SHJS(default=0, max=200000)
   TS(default=2, min=0.1, max=5)
   TURN(default=180, min=-400, max=400, disp=0)
}
Key
{
}
Body
{
   // Core(color=col1) {}
   Core(color=col1) {
      S:Weight(angle=180, option=2, color=col1) {
         N:Cowl(effect=#F000) { }
         N:Rudder(angle=turn, color=col1) {
            E:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) { }
            W:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) { }
            N:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) {
               W:Weight(option=4, color=col1) { }
               E:Weight(option=4, color=col1) { }
            }
            S:Chip(color=col1) {
               S:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) {
                  W:Weight(option=4, color=col1) { }
                  E:Weight(option=4, color=col1) { }
               }
               W:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) { }
               E:Weight(angle=-30, option=4, color=col1) { }
            }
         }
      }
      S:Weight(color=col1) {
         S:Weight(angle=30, color=col1) {
            N:Weight(angle=-30, color=col1) {
               N:Weight(angle=mortara, color=col1) {
                  N:Cowl(color=#1F1F1F, effect=#F000, name=main) { }
                  S:Frame(angle=-115, option=1) {
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp1, option=2, color=shellc1, name=sh1) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ1, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp3, option=2, color=shellc3, name=sh3) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ3, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp5, option=2, color=shellc5, name=sh5) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ5, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp7, option=2, color=shellc7, name=sh7) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ7, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp9, option=2, color=shellc9, name=sh9) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ9, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp11, option=2, color=shellc11, name=sh11) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ11, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp13, option=2, color=shellc13, name=sh13) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ13, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp15, option=2, color=shellc15, name=sh15) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ15, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp17, option=2, color=shellc17, name=sh17) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ17, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp19, option=2, color=shellc19, name=sh19) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ19, color=col1) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=-115, option=1) {
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp21, option=2, color=shellc21, name=sh21) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ21, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp23, option=2, color=shellc23, name=sh23) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ23, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp25, option=2, color=shellc25, name=sh25) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ25, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp27, option=2, color=shellc27, name=sh27) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ27, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp29, option=2, color=shellc29, name=sh29) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ29, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp31, option=2, color=shellc31, name=sh31) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ31, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp33, option=2, color=shellc33, name=sh33) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ33, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp35, option=2, color=shellc35, name=sh35) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ35, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp37, option=2, color=shellc37, name=sh37) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ37, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp39, option=2, color=shellc39, name=sh39) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ39, color=col1) { }
                        }
                     }
                  }
                  S:Frame(angle=-115, option=1) {
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp2, option=2, color=shellc2, name=sh2) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ2, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp4, option=2, color=shellc4, name=sh4) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ4, color=col1) { }
                        }
                        S:Cowl(angle=-160, color=#1f1f1f, effect=#0000) {
                           W:Cowl(angle=90, color=#1f1f1f, effect=#0000) {
                              W:Cowl(angle=90, color=#1f1f1f, effect=#0000) {
                                 W:Cowl(angle=90, color=#1f1f1f, effect=#0000) {
                                    N:Cowl(option=1, color=#1f1f1f, effect=#0000) { }
                                 }
                                 N:Cowl(option=1, color=#1f1f1f, effect=#0000) { }
                              }
                              N:Cowl(option=1, color=#1f1f1f, effect=#0000) { }
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                           N:Cowl(option=1, color=#1f1f1f, effect=#0000) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp6, option=2, color=shellc6, name=sh6) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ6, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp8, option=2, color=shellc8, name=sh8) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ8, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp10, option=2, color=shellc10, name=sh10) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ10, color=col1) { }
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                        S:Jet(angle=-70, power=shellp12, option=2, color=shellc12, name=sh12) {
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                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
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                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
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                  S:Frame(angle=-115, option=1) {
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                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp24, option=2, color=shellc24, name=sh24) {
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                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
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                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
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                           S:Jet(angle=180, power=SHJ30, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp32, option=2, color=shellc32, name=sh32) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ32, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp34, option=2, color=shellc34, name=sh34) {
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                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp36, option=2, color=shellc36, name=sh36) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ36, color=col1) { }
                        }
                     }
                     S:Frame(angle=-85, option=1) {
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp38, option=2, color=shellc38, name=sh38) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ38, color=col1) { }
                        }
                        S:Jet(angle=-70, power=shellp40, option=2, color=shellc40, name=sh40) {
                           S:Jet(angle=180, power=SHJ40, color=col1) { }
                        }
                     }
                  }
               }
            }
            S:Cowl(angle=-120, effect=#F000) {
               S:Cowl(angle=-mortara2, color=col2, effect=#0000) {
                  S:Cowl(angle=mortara3, option=2, color=#FFCD97, effect=#0000) {
                     S:Cowl(angle=-182, option=2, color=col2, effect=#0000) {
                        S:Cowl(angle=-182, option=2, color=col2, effect=#0000) {
                           S:Cowl(angle=-175, option=2, color=#004080, effect=#A000) { }
                        }
                     }
                  }
                  E:Cowl(angle=-90, option=3, color=col2, effect=#0000) { }
                  W:Cowl(angle=-90, option=4, color=col2, effect=#0000) { }
               }
               S:Cowl(angle=165, option=4, color=col2, effect=#0000) { }
               S:Cowl(angle=205, option=3, color=col2, effect=#0000) { }
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         }
      }
   }
}
Lua
{--弾の速さ仮想定数 m/s
AJ=400
--重力加速度仮想定数
AG=-20
--ジェット出力
SHJP=10000000
function main()
TS=TS+(_KEY(11)-_KEY(10))*0.1
TURN=TURN+(_KEY(6)-_KEY(4))*TS
if TURN<=180 then TURN=TURN+360 end
if TURN>=180 then TURN=TURN-360 end
MORTARA=MORTARA+(_KEY(8)-_KEY(5))*TS/2
MORTARA2=MORTARA+15
MORTARA3=MORTARA+30

SHJS=SHJS+(_KEY(13)-_KEY(12))*10000
SHC=SHC+_KEYDOWN(7)
for i=1,40 do
if i==SHC and _KEYDOWN(7)==1 and _G["SHELLP"..i]==0 then _SPLIT(_G["SH"..i]) _G["SHJ"..i]=SHJP end
if i==SHC-1 and _KEYDOWN(7)==1 then _G["SHJ"..i]=SHJS end

if i<=SHC and _Y(_G["SH"..i])<=0.75 and _G["SHELLP"..i]==0 then
_G["SHELLP"..i]=2500000 _G["SHELLC"..i]=COLE _MOVE3D(_X(_G["SH"..i]),_Y(_G["SH"..i])+500,_Z(_G["SH"..i])) _LINE3D(_X(_G["SH"..i]),_Y(_G["SH"..i])-500,_Z(_G["SH"..i])) end
if i<=SHC and _H(_G["SH"..i])>=0 and _H(_G["SH"..i])<=0.75 and _G["SHELLP"..i]==0 then
_G["SHELLP"..i]=2500000 _G["SHELLC"..i]=COLE _MOVE3D(_X(_G["SH"..i]),_Y(_G["SH"..i])+500,_Z(_G["SH"..i])) _LINE3D(_X(_G["SH"..i]),_Y(_G["SH"..i])-500,_Z(_G["SH"..i])) end
if _G["SHELLP"..i]>2250000 then _G["SHELLP"..i]=_G["SHELLP"..i]-25000 end
if _G["SHELLP"..i]==2250000 then _G["SHELLP"..i]=1 _G["SHELLC"..i]=0 end
end

for i=0,80 do
_SETCOLOR(0)
if _KEY(9)==1 then _MOVE3D(_X(MAIN)-_ZX(MAIN)*math.cos(MAIN)*AJ*i/5,_Y(MAIN)-(math.sin(_ZY(MAIN))*AJ-AG*i)*i/5,_Z(MAIN)-_ZZ(MAIN)*math.cos(MAIN)*AJ*i/5)
_LINE3D(_X(MAIN)-_ZX(MAIN)*math.cos(MAIN)*AJ*(i+1)/5,_Y(MAIN)-(math.sin(_ZY(MAIN))*AJ-(i+1)*AG)*(i+1)/5,_Z(MAIN)-_ZZ(MAIN)*math.cos(MAIN)*AJ*(i+1)/5) end
end
end}

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Re: mortar

Post by Maurice on Sat Jun 30, 2012 12:28 pm

This is unbelievably amusing. I love it!
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Re: mortar

Post by jiri.hartvich.9 on Fri Aug 31, 2012 6:07 am

It does a cool effect, Great!
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